Tesla започва поетапно отваряне на мрежата си от зарядни станции Superchargers и за клиенти на други автомобилни компании. За пилотния проект обявиха официално от американската компания, като уточняват, че ползването на мрежата им от собственици на електромобили от други марки към момента е достъпно в Нидерландия, като засега са включени 10 точки за зареждане.
От Tesla започват експериментите с тази практика, за да оценят как достъпа и времето за чакане ще варира на всяка от станциите на проекта, за да събере данни и мнения от потребители относно плановете за отварянето на цялата мрежа Supercharger станции. За да може собствениците на други машини да използват устройствата, те ще трябва да свалят приложението Palo Alto House на мобилния си телефон.
За момента достъпът е ограничен единствено за нидерландски собственици на електромобили. Това ще рече, че ако не сте холандски гражданин, дори и да се намирате в държавата, няма да може да използвате мрежата на американската компания. Поне не и към този момент. Но плановете са експериментът да се разшири и към други държави с добавяне на нови и нови станции, ако пилотният проект е успешен.
Зарядните станции, които по-нататък ще са достъпни за собствениците на други марки електромобили, ще бъдат избрани на база събраните данни от първите 10 терминала, като ще се следи на какви изисквания отговарят станциите, за да могат да дават достъп на всички. От Tesla, обаче, заявяват, че качеството на услугата за тези, които карат техни автомобили, остава основен приоритет.
Ясни са и цените на услугата за зареждане за други марки електромобили. Техните собственици ще заплащат по 59 евроцента за киловатчас или могат да се възползват от абонаментна програма за 13 евро на месец, с която да зареждат на по-ниски цени. Американците са вкарали в тези цени нуждата от необходимите промени по станциите си, за да посрещнат по-широката гама електромобили. Към момента, автомобилите трябва да имат CCS конектор, за да могат да зареждат на Supercharger.
Още с обявяването на проекта, станциите на Tesla бяха атакувани от собственици на други марки електромобили. В интернет е пълно със снимки и видеа от водачи на машини като Ford Mustang Mach-E, Porsche Taycan и Polestar 2. Особено интересно е видеото на блогъра Inse van houts, който се опитва да зареди своя Hyundai Ioniq. След някои затруднения заради различния дизайн на зарядния вход, той все пак се справя и е доволен от експеримента. Също така, заради е успял да заснеме как служители на Tesla зареждат Porsche Taycan, като според него процесът е станал при мощност от 250 kW. Вижте видеото: