Volkswagen Tiguan, който се произвежда от 2007 до 2016 година, е първородният модел на концерна Volkswagen в класа на компактните кросоувъри. Той се представи отлично на пазара, но имаше и някои проблеми, които разделиха собствениците на два лагера. Единият счита Tiguan за отлично попадение, докато вторите не искат и да чуят повече за този модел.
Кросоувърът споделя платформата PQ35 с модели като Volkswagen Golf, Audi A3, Skoda Yeti и Octavia. По-големият - Volkswagen Passat, също използва много от елементите на шасито. Първоначално Tiguan е оборудван с бензинови двигатели 1.4 TSI (150 к.с.) и 2.0 TSI (170 к.с.), като и с дизелов 2.0 TDI (140 к.с.). През 2011 година моделът претърпя фейслифт, като мощността на 2,0-литровия дизел беше увеличена 180, 200 или 210 к.с.
Разнообразие има и в трансмисията - Tiguan е оборудван както с предно предаване, така и с многодисков съединител с връзка на задната ос. В допълнение към ръчната скоростна кутия имаше класическа хидравлична автоматична, както и 6- и 7-степенни преселективни роботи.
Проблеми и недостатъци на първия VW Tiguan (ГАЛЕРИЯ):
Слабото звено на окачването MacPherson са задните „сайлент-блокове“ на лостовете, които се износват преди 100 000 км. Затова и много експерти препоръчват при смяна да бъдат използвани детайли от Audi A3, тъй като те са по-качествени и съответно издържат много повече.
Втулките на стабилизаторите също се износват на 100 000 км, като задължително смяната им трябва да бъде с оригинални. Горе-долу при същия пробег се налага и смяна на амортисьори, кормилни накрайници и лагери. Шарнирите и пружините на предната ос, по правило, изкарват малко повече – около 120 000 км. Задното окачване обикновено се нуждае от ремонт и подмяна на увредените детайли на 140 000 км.