Всяка година стотици хиляди български шофьори бъркат дълбоко в джобовете си, за да сменят летните си гуми със зимни.
Други стотици хиляди с удоволствие си спестяват тази инвестиция, разчитайки на така наречените всесезонни гуми. И двете групи гледат една на друга с лека насмешка и чувство на превъзходство.
Кой е прав? За да отговорим на този въпрос, нека първо припомним по какво се отличават летните, всесезонните и зимните гуми.
Летни, зимни и всесезонни - плюсове и минуси (ГАЛЕРИЯ):
Всесезонните гуми - минуси
Независими проучвания показват, че на сняг и лед всесезонните гуми са с между 5 и 10 процента по-зле при спиране от зимните, и с около 20 процента по-малко сцепление при завиване. Пет процента не звучи като особено много. Но често това е разликата между спирането навреме и удара.
Независими проучвания показват, че на сняг и лед всесезонните гуми са с между 5 и 10 процента по-зле при спиране от зимните, и с около 20 процента по-малко сцепление при завиване. Пет процента не звучи като особено много. Но често това е разликата между спирането навреме и удара.