Много шофьори подценяват възможността за регулиране на на седалката в автомобила си. В резултат на това човекът зад волана е отпуснат, сякаш се намира в хамак. При някои хора това намалява натоварването на гърба, докато други се чувстват така, сякаш се намира в състезателна кола. Всичко това обаче не е нищо повече от една самозаблуда.
При опънат назад гръб главата се накланя напред. Едновременно с това шията и раменете бързо се стягат, а натоварването на опашната кос се увеличава. При състезателните коли няма как да се регулира ъгъла на облегалката, а формата на седалката напомня кош, като гърбът е разположен почти вертикално.
Има и друга опасност – когато водачът трябва да спре рязко. При отпусната назад облегалка тялото на водача няма се плъзга нагоре по седалката. Съответно, това намалява натиска върху педала и за да си възвърна силата за натискане на спирачката, шофьорът трябва да хване волана със сила. Ръцете са напрегнати и воланът вече не служи като средство за управление, а като парапет за подпиране. И няма как да бъде завъртян, за да се избегне сблъсък.
6 прости правила, които спасяват живота на шофьора (ГАЛЕРИЯ):
Звучи банално, но е факт, че много пътници на задните седалки пренебрегват тази препоръка. Рискът от нараняване на необезопасени пасажер е много голям, защото в случай на сблъсък тези отзад могат счупят да облегалката на предната седалка и с тежестта на тялото си, избутвайки човека пред тях, да му причинят по-сериозни наранявания.
Не е необичайно седящите отзад при челен удар да се плъзнат между предните седалки и да излетят през стъклото. Задължително е да се закопчават малките пътници, които използват детски столчета. По време на пътуване трябва да бъдат защитени и домашните любимци, като за целта има специални устройства. Като цяло, навикът на водача да си слага колана и да изисква същото от пътниците, спасява човешки животи.