Много шофьори подценяват възможността за регулиране на на седалката в автомобила си. В резултат на това човекът зад волана е отпуснат, сякаш се намира в хамак. При някои хора това намалява натоварването на гърба, докато други се чувстват така, сякаш се намира в състезателна кола. Всичко това обаче не е нищо повече от една самозаблуда.
При опънат назад гръб главата се накланя напред. Едновременно с това шията и раменете бързо се стягат, а натоварването на опашната кос се увеличава. При състезателните коли няма как да се регулира ъгъла на облегалката, а формата на седалката напомня кош, като гърбът е разположен почти вертикално.
Има и друга опасност – когато водачът трябва да спре рязко. При отпусната назад облегалка тялото на водача няма се плъзга нагоре по седалката. Съответно, това намалява натиска върху педала и за да си възвърна силата за натискане на спирачката, шофьорът трябва да хване волана със сила. Ръцете са напрегнати и воланът вече не служи като средство за управление, а като парапет за подпиране. И няма как да бъде завъртян, за да се избегне сблъсък.
6 прости правила, които спасяват живота на шофьора (ГАЛЕРИЯ):
Преди пътуването трябва внимателно да бъде проверен и салона на автомобила, като се обърне внимание на лежащи предмети, които които при рязка маневра могат да паднат на пода и съответно да се озоват под педала на спирачката. Ако се шофира бавно или в задръстване, тези неща няма да пречат на управлението. Най-често това са бутилки с вода, които се поставят на конзолата.
В джобовете на тапицерията на вратите също не трябва да има изпъкнали предмети. Не забравяйте за съдържанието на багажника. Всички товари трябва да бъдат сигурно обезопасени. И не поставяйте тежки предмети върху рафта на багажното отделение. При челен удар те могат да влетят в купето и да наранят главата на водача или пътника.