Много шофьори подценяват възможността за регулиране на на седалката в автомобила си. В резултат на това човекът зад волана е отпуснат, сякаш се намира в хамак. При някои хора това намалява натоварването на гърба, докато други се чувстват така, сякаш се намира в състезателна кола. Всичко това обаче не е нищо повече от една самозаблуда.
При опънат назад гръб главата се накланя напред. Едновременно с това шията и раменете бързо се стягат, а натоварването на опашната кос се увеличава. При състезателните коли няма как да се регулира ъгъла на облегалката, а формата на седалката напомня кош, като гърбът е разположен почти вертикално.
Има и друга опасност – когато водачът трябва да спре рязко. При отпусната назад облегалка тялото на водача няма се плъзга нагоре по седалката. Съответно, това намалява натиска върху педала и за да си възвърна силата за натискане на спирачката, шофьорът трябва да хване волана със сила. Ръцете са напрегнати и воланът вече не служи като средство за управление, а като парапет за подпиране. И няма как да бъде завъртян, за да се избегне сблъсък.
6 прости правила, които спасяват живота на шофьора (ГАЛЕРИЯ):
Променяйки позицията на тялото на шофьорската седалка, ще трябва да свикнете с правилното захващане на волана. Инструкторите по шофиране препоръчват два метода - според часовника, стрелките могат да бъдат разположени на 10 и 2 часа, или на 9 и 3. Воланът обаче винаги трябва да се държи с две ръце, като това ще направи възможно бързото реагиране на пътната ситуация и насочването на автомобила във всяка посока при нужда.
Някои шофьори считат, че не е нужно воланът да се държи с две ръце, когато се движат по права отсечка, без да превишават скоростта. Описаната ситуация не предвещава изненади, но така се губи навика за шофиране с две ръце. Ако предположим, че само лявата ръка е на волана, при внезапна поява на препятствие на пътя можете да го заобиколите само отляво, но не отдясно. Просто няма да имате време за реакция.