IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Mercedes C-Class на старо – колко е надежден?

По-новите модели получават високи оценка, докато при старите е точно обратното

Семейството C-Class на Mercedes-Benz е на пазара повече от 30 години и си е спечелила репутацията на един от лидерите в сегмента на компактните премиум-модели. Той диктува модата н този клас и неслучайно конкурентите се равнява с него. Основните, разбира се, са BMW 3-Series и Audi A4, но в тази група попадат още Alfa Romeo Giulia, Lexus IS, Genesis G70, Infiniti Q50 и Volvo S60. Нито един от тях обаче не може трайно да измести C-Class от върха.


Mercedes-Benz C-Class


В класацията на Forbes - Wheels 2021, предишното поколение Mercedes C-Class (W205) се нарежда на първо място както в компактния премиум-клас. Сред основните му предимства се посочват посочиха дизайна, интериора, отличното поведение на пътя, докато недостатъците включват сравнително висока цена, шумен двигател и липса на място в багажника.

Проучването на Kelley Blue Book (KBB) също поставя C-Class на първо място, подчертавайки нейното усъвършенствано инженерство и богата електроника. Друга агенция за подпомагане на потребителите - J.D. Power, класира модела на на 5-то място сред първокласните компактни автомобили с обща оценка от 79 от 100 възможни. Освен това, по отношение на качество и надеждност моделът печели 81 от 100, а по отношение на производителност - 75 от 100.


Mercedes-Benz C-Class


Германската автомобилна асоциация ADAC характеризира Mercedes C-Class като „изключително удобен и безопасен автомобил, който обаче е доста скъп“. Говорейки за модела C180, експертите подчертават въздушното окачване, 7-степенната скоростна кутия и системите за активна безопасност.

По отношение на техническата надеждност C-Class изглежда изключително солидна с 1,6 повреди на 1000 регистрирани превозни средства. Основните слабости на модела, които се посочват, са проблеми с ключа за запалване, акумулатора и управлението.


Mercedes-Benz C-Class


Последният доклад на германската организация за технически преглед и сертифициране TÜV (TÜV-Report 2021) потвърждава констатациите на ADAC и нарича C-Class „един от най-надеждните употребявани автомобили“, но само в категорията на 2-3 години (поколение W205). Там моделът заема почетно 7-мо място (от 127) с 3% (със средно ниво от 5,9%), зад Mercedes B-class, Mercedes GLK, Mercedes SLK, Mercedes E-class Coupé, Audi Q3 и Porsche 911.

В оценката на модела се отбелязва, е салонът на модела (W205) е много солиден благодарение на качествените материали. Петте дефлектора на вентилационната система придава спортен вид на интериора, а списъкът с опции включва head-up дисплей, който показва различна информация директно върху предното стъкло.


Mercedes-Benz C-Class


При двигателите се отчита, че сред фейслифта от гамата отпадна 3,0-литровият бензинов мотор с 6 цилиндъра, чието място беше заето от 3,5-литров с 252 к.с. Задължително при покупка на модела трябва да бъде проверена сервизната му история.

С напредването на възрастта C-Class обаче пада все по-ниско в класацията на TÜV. Сред колите на възраст 4-5 години той е 39-и със 7,8% повреди (средно за категорията - 10,3%), сред 6-7-годишните - 31-во място с 12,9% (средно за категорията - 16,2%), при 8-9-годишните - 44-то място с 21% (средно за категорията - 22,2%). И накрая, в сегмента на автомобили на възраст 10-11 години, C-Class показва по-лоша надеждност от средната за категорията - 34,2% срещу 28%. Това е едва 82-ро място в рейтинга и е сравнимо с показателите на скромните Peugeot 307, Fiat Panda и Kia Rio.


0 от 500
  • #29
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Мерцeдес и всички останали
  • #28
    1 rate up comment 1 rate down comment
    valerimilcev@gmail.c ( преди 1 месец )
    Защо пишете глупости колата е като жената, каква ти се падне на касмет. Карам Мерцедес це 200 компресор 99г.купих го от Германия карам го пета година неме е оставил напътя зареждам бензин и газ, маслото филтри навреме сменявам има си тяга 192 к.с.всички коне са живи сменил съм водна помпа друго по сериозно несъм пипал е сега накратко крушки данеги изброявам такива дребни неща.
  • #27
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Пинко ( преди 1 месец )
    26 бе мани ги тия Мерцедеси, дет нямало да изкарат 200 хил.километра без основен ремонт (нищо, че от Германия тия над 6-7 год всичките почти са над 200 000), вземи си една Дачийка, мани ги тея гадни Мерцедеси.
  • #26
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Интересно ми е това дали ще изкара и 200 хиляди без основен ремонт на мотора с правилна поддръжка
  • #25
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    ами да те питаме ама то към 30 модификции има W205
  • #24
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Hans ( преди 1 месец )
    Мерцедес приключи с Е-клас още през 2004г.След това леко почнаха към рено .....
  • #23
    0 rate up comment 9 rate down comment
    Верно ( преди 1 месец )
    Този дали е виждал Мерцедес на живо, просто ако вземе един десет годишен Мерцедес, ами няма с какво да го сравни защото от другите не е останало нищо за сравнение
  • #22
    5 rate up comment 10 rate down comment
    до 19 ( преди 1 месец )
    Бай сойчо Оди си там при оризарките и не ни мисли нас с Мерцедес-ите!!!
  • #21
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Киро ( преди 1 месец )
    Пичове, аз имам W205. На 4 години е, карам го от 1 година. Купен от представителство с доказана история. Изключителен автомобил, много надраснал предшественика си. Луксозна мини-лимузинка. Единствената забележка ми е, че ми е малко нисък за вкуса. Ако ви интересува нещо конкретно - питайте.
  • #20
    5 rate up comment 3 rate down comment
    До 18 ( преди 1 месец )
    Какъв ксенон за 150 евро бе? Ксенонови е фарове на Филипс струват между 4 и 11 евро на западния пазар, в зависимост от модела и мощността. Хайде мисли малко, преди да пишеш. Ако ти си се прекарал за 150, другите не ядем доматите с колците.