Всички електромобили предлагат редица мерки за забавяне на процеса на разграждане на батерията, то този процес е неизбежен. Факт е, че колите на ток имат значително по-ниски разходи в сравнение с аналозите си с двигател с вътрешно горене, но голямата въпросителна си остава дълголетието на батериите. Това е и един от най-важните въпроси, които вълнуват клиентите.
„Всяка батерия ще се разгражда всеки път, когато я зареждате и разреждате“, категоричен е Марк Ханчен, изпълнителен директор на Atlis Motor Vehicles. Той и екипът му посочват причините, поради които акумулаторът на електрическия автомобил (литиево-йонната батерия) губи от капацитета. Няма как да бъде изчислена скоростта на влошаване, но има начини тя да бъде запазена. За целта трябва да се избягват някои действия, а също така да се вземат различни мерки.
Колко от пробега си губи електромобил на година (ГАЛЕРИЯ):
Самото бързо зареждане не води непременно до ускорено разграждане на батерията, но повишеният термичен товар може да повреди вътрешните компоненти на клетката. Повредата на тези елементи на батерията води до по-малко литиеви йони, които могат да се прехвърлят от катода към анода. Степента на разграждане, с която се сблъскват батериите в случая, обаче не е толкова висока, колкото някои си мислят.
В началото на миналото десетилетие Националната лаборатория на Айдахо тества четири Nissan Leaf от 2012 година. Две от колите се зареждат от домашно устройство с мощност 3,3 кВт, а другите две – от терминали за бързо зареждане с постоянен ток (50 кВт). След пробег от 60 000 км се оказва, че батериите, зареждани с променлив ток, са имали с 3% по-голямо разграждане.