IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Бил Гейтс и Джеф Безос инвестираха в батерия с 1200 км пробег

Иновативните акумулатори представляват блок от два различни компонента

Интересът на Бил Гейтс и Джеф Безос към електромобилите не е от скоро. Ангажиментът на двама от най-богатите предприемачи в света към енергийния преход е сериозен и те често участват в различни проекти. Сред компаниите, привлекли интереса на мултимилиардерите е и американският стартъп Our Next Energy (ONE).


ONE хибридна батерия


Базираната в Мичиган компания разработва революционна батерия, която би могла да осигури пробег до 1200 км с едно зареждане. Проектът явно е базиран на конкретни елементи и параметри и в него има потенциал, щом компанията до момента е набрала финансиране от 25 милиона долара. И сред сериозните инвеститори в нея, извън Гейтс и Безос, могат да бъдат видени още основателят на Virgin group Ричард Брансън, както и инвестиционният фонд BMW i Ventures. А това далеч не е пълният списък.

Създателят и генерален директор на ONE Муджийб Ияз заявява в интервю за Automotive News, че "значителна финансова подкрепа като тази ще позволи на компанията да работи в дългосрочна перспектива, като целта е да се създаде и лансира на пазара революционна технология, която да отведе електрическата мобилност до следващо ниво". Според Ияз, бизнес, който оперира с такава философия не получава финансиране, докато няма нещо конкретно като проект и той е уверен в продукта си.

Концепцията зад (евентуалния) успех на Our Next Energy е възприемането на различен подход спрямо останалата част на създателите на батерии. Компанията разработва хибриден акумулатор, който реално се състои от две различни батерии. Всяка от тях е с различен химичен състав и конструкция, като е създадена за специфична употреба.


ONE хибридна батерия


Първият блок, наречен Aries, е разработен за често презареждане и да се използва в ежедневните пътувания, докато вторият, който се казва Gemini, е специално създаден за дълги пътувания и е този, който трябва да осигури голям пробег. Когато Ияз започва да работи в сферата на електрическата мобилност в края на миналия век, е бил убеден, че 150 км е достатъчен пробег за ежедневна употреба. Но по-късно установява, че автомобил с подобно ограничение не би се приел добре от пазара.

Специалистът променя методите си, търсейки начин за константно увеличение на пробега на електромобилите, работейки по структурата и архитектурата на батериите. Задълбочените проучвания водят до създаването на Our Next Energy през лятото на миналата година, с проекта за странно звучащата хибридна батерия, която, според Ияз, е в резултат на заключението че "никой шофьор на електромобил не би искал да спира и да презарежда п овреме на пътешествие".

Все още от ONE не разкриват техническите характеристики на революционната си хибридна батерия, но става ясно, че първите прототипи ще бъдат тествани на автомобили още в началото на следващата година. Компанията заявява, че вече е получила и първи заявки за доставки на акумулатори за следващите 5 години, но не споменава името на клиента си.

0 от 500
  • #11
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Тия видяха, че обедняват покрай Мъск и решиха да се обединят.
  • #10
    12 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Поредната фирма работеща над по-добри батерии. Краят на отровния ДВГ причиняващ смърта на милиони хора по света всяка година е толкова близо.
  • #9
    0 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    До #5 Ай дано ;)
  • #8
    8 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Добрата новина е, че в бъдеще ще има батерия с пробег от 1200 км. Лошата новина е, че никой от четящите тази статия няма да доживее това събитие.
  • #7
    6 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    сигурно и безос няма нюх, нали?
  • #6
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Предположение ( преди 1 месец )
    Тази изглежда не произвеждат клетки, а готов пакет. Клетките ще ги купуват наготово от други производители. Съчетават два вида. Единият за мощност(LFP), а другия за енергия (пробег). Изхождайки от споменатото предимство за устойчив катод при LFP, предполагам че другата батерия е литиево-серна. Както колегата по-долу спомена. Обаче последните е доста спорно дали са готови за пазара. Още няма работещ цял прототип, работещ в реални условия
  • #5
    6 rate up comment 16 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    В инвестиционният свят има едно практическо правило - гледай какво прави Бил Гейтс и прави обратното. Това човече има удивително лош нюх за инвестиции.
  • #4
    17 rate up comment 3 rate down comment
    VAYK ( преди 1 месец )
    Всеки ден ни залива информация за яки батерии, които ще излезнат скоро, но познайте кой е единствения дето строи фабрики за да ги произвежда :))))
  • #3
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Не е като да няма статии другаде, а че шефът им е бачкал преди това за ябълката хич не е лош сигнал. И ако наистина са решили проблемите на железните катоди тепърва ще получават финансиране.
  • #2
    8 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    LiFePO4 (Литий-железо-фосфатен) и LiS ( литиев сулфид). Първото е евтино, защото има много желязо, а второто има енергийна плътност над 550 Wh/kg. Сярата, сулфати и сулфиди също не са скъпи. Сярната киселина отдавна е лакмус за мощта на химическата индустрия.