IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Европейският пазар се срина и се върна на нивата от 1995 година

Заради недостига на електронни компоненти тази тенденция ще се запази

През септември 2021 година в Европа са продадени 718 598 нови автомобила, което е спад с 23,1% на годишна база. Така пазарът на Стария континент се връща на нивото си от същия месец на 1995 година.


продажби


Продажбите са по-ниски от септември 2020 година, когато производителите успяха да се възстановяват от ограниченията, наложени заради пандемията. А причината за спада е „липсата на превозни средства, причинена от недостига на полупроводници“, се казва в изявлението на Европейската асоциация на производителите (ACEA).

Основните пазари на континента отчитат двуцифрени спадове, като в Германия той е 25,7%, в Италия - 32,7%, във Франция – 20,5%, а в Испания – 15,7%. В същото време обаче продажбите от началото на годината все още са по-големи от тези за миналата година – 7,5 млн превозни средства, което със 500 000 повече.

Търсенето на електронни компоненти в автомобилния сектор е огромно, тъй като те са нужни за почти всички основни системи и агрегати. Компаниите обаче се конкурират с представители на други индустрии, които също се нуждаят от микрочипове. Това са производители на компютри, смартфони и друга потребителска електроника, които в по-голямата си част се правят в Азия.

„Ако този недостиг не бъде решен бързо, перспективите са доста лоши и през октомври също ще има сериозен спад. Очакваме тази ситуация да продължи и през по-голямата част от 2022 година, още повече че новите огнища на делта-варианта на Covid-19 засегнаха някои от най-важните държави, произвеждащи микрочипове“, обявиха от Британската асоциация на производителите (SMMT).

През септември единствено групата Hyundai-Kia отчита ръст на продажбите, а за деветте месеца на година на плюс са лидерите Volkswagen (8,1%) и Stellantis (8,3%), а също така BMW-Mini (10,9%), Toyota (19,8%) и Volvo (7,4%). Въпреки добрите резултати на Dacia, групата Renault отчете по-ниски продажби от началото на годината (-6,5%), както и Daimler (-5,6%), Ford (-11,2%) и Nissan (-12,4%).

0 от 500
  • #14
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Много добре, близо 200 000 души ще си дадат сметка, че колата може да се кара още година-две и нищо да не им стане.
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Най-икономично за нас и за природата е да караме параходи, така че по-добре да се съсредоточат усилията на инженерите в това да разработят масов двигател на вода.
  • #12
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Рено фен ( преди 1 месец )
    А бе немците са пътници другото е бла бла
  • #11
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Не е проблема само в липсата на части. Скоро автомобилните компании ще открият че и новите цени не са по вкуса на клиентите. И тогава китайците ще излязат на сцената. Така де, защо да харчиш пари за ФВ сглобен с китайски части, като за 1/3 по-малко можеш да имаш оригинала. "Чистия" дизел им изяде главата на германците, само че още отказват да повярват.
  • #10
    1 rate up comment 4 rate down comment
    До 7 ( преди 1 месец )
    Абсолютно! Сега има пазар за класически автомобили с карбуратори без електроника. Ако им сложат фабрична газова и най съвременните катализатори без проблем ще покриват дори евро 6. Спокойно могат да произведат достъпни коли на цена под 15 хил. евро.
  • #9
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ами ти вече сам си си отговорил. Просто не ти е ясно. Например като започнем с грешната информация, че електромобилите имали живот 10 години. Всъщност новите поколения батерии имат живот за над 3,5 милиона километра. Ти по 350 хиляди километра на година ли въртиш, за да ги навъртиш за 10 години? По 1000 километра на ден? Всеки ден? Я пак си помисли?Рекордът се държи от една Тесла модел S 2013 година, която скоро наближаваше да навърти 1,5 милиона километра.
  • #8
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    На мен само това не ми ясно: след като ел.мобилът има живот от около 10г., а масовият българин кара кола над 10г., какъв ел.мобил ще кара масовият българин след 10г.?
  • #7
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Да почват да сглобяват карбуратори
  • #6
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    какво точно означава "мащабите на бедствието"?
  • #5
    10 rate up comment 3 rate down comment
    До долния ( преди 1 месец )
    А ти заложили ги срещу електромобилите или Тесла? Нито ще си първия нито последния. Доста инвеститори изгоряха с милиарди залагайки срещу Тесла. Според тях още преди три-четири години Тесла трябваше да е фалирала по всички правила, но вместо да фалира, Тесла в момента струва повече от десетте следващи автомобилни компании взети заедно, включително най-богатите доскоро Volkswagen и Toyota. Залагай всичкото си имущество, че Тесла Ще фалира и сигурно ще станеш милиардер. А дано ама надали.