IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Производителят на iPhone представи 3 електромобила наведнъж

Компанията Foxcon е готова да сглобява и бъдещия автомобил на Apple

Тайванската компания Foxconn Technology Group, която е партньор на Apple и произвежда неговите телефони (iPhone) представи 3 електромобила наведнъж. Това са кросоувър, седан и автобус, които са получили имена в стила на Tesla - Model C, Model E и Model T.


Foxconn


Те са разработени и произведени с помощта на фирмата Foxtron и на тайванския автомобилен производител Yulon Motor, като използват една универсална платформа. Тя ще бъде в основата и на други електромобили, които в момента се разработват от компаниите, участници в проекта.

Още през 2019 година Foxconn (известна и като Hon Hai Precision Industry) обяви, че има намерение да излезе на пазара на електромобили, а година по-късно представи модулната си платформа MIH. Тя позволява създаването на електромобили от различни класове с междуосие от 2750 до 3100 мм, с един или два двигателя (мощност до 272 к.с. на предната ос и до 462 к.с. на задната). Платформата предвижда задвижване на задната ос или на четирите колела, както и използването на акумулатори с капацитет до 116 кВт8ч.


Foxconn

Кросоувърът Foxconn Model C ще се предлага със 7 места в салона.

Именно тази платформа вероятно ще бъде използвана от основния партньор на Foxconn – американският технологичен гигант Apple, който, според слуховете, ще пусне на пазара собствен автомобил през 2025 година. В момента Foxconn е основният производител на iPhone.

Премиерата на трите електромобила стартира с представянето на кросоувър със средни размери Model C. Той се предлага с 2 допълнителни места и силов агрегат, състоящ се от два електромотора – по един на всяка ос. Съвкупната им мощност е 408 к.с. и 700 Нм, като ускорението от 0 до 100 км/ч става за 3,8 секунди. Пробегът с едно зареждане е 700 км, а цената на кросоувъра стартира от 1 млн тайвански долара (около 28 000 евро).


Foxconn

Седанът Model E е най-бързият от трите модела на тайванската компания.

След това бе показан седана Model E, който е най-бързият от трите модела, а дизайнът му е дело на италианското ателие Pininfarina. Дължината на електромобила е 5100 мм, а междуосието – 3100 мм. Задвижването става с два електрмотора, развиващи общо 748 к.с. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 2,8 секунди, като по този показател седанът е на нивото на Porsche 911 Turbo и McLaren 765LT Spider. Пробегът с едно зареждане е 750 км.

На свой ред, електрическият автобус Model T изминава 400 км с едно зареждане, като от Foxcnn не разкриват други подробности за него. Единствено беше съобщено, че той ще започне за се експлоатира в южните части на Тайван още през 2022 година.

Още снимки от премиерата на трите електромобила - вижте в галерията:


Снимки: Foxconn

0 от 500
  • #9
    7 rate up comment 4 rate down comment
    комсомолеца отдоле ( преди 2 години )
    Къде са телефункин грундиг сименс къде са при телефоните явно си забравил че дори и бош правеха телефони къде са?
  • #8
    13 rate up comment 1 rate down comment
    До 7 ( преди 2 години )
    Ти си нямаш представа за мисленето в западния свят. Баща ти вероятно бивш комсомолски секретар ти е вменил, че зад всеки успял, стои човек в сянка, кукловод, куфарчета, връзки и т.н.. опорки на бившите комунисти. Тия по-успелите българи са си сменили чипа и мислят като западняците. Въпросните дойчовци, 10г. след втората световна война беха най-силната икономика в Европа. Бизнеса на запад е супер адаптивен и ако си мислиш, че ще изчезнат си тотална грешка. Това да не е комунизъм, че да изчезне.
  • #7
    3 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    И кое е сложното на двг технология на повече от век.Там неудобното бе че все немска гъша пълниш бутала блокове клапани валове и тн все от немски фирми идваха Мале незнам си кво скоростните кутии пак предимно от ЗФ Гетраг и тн.Ето затова ги боли немьите и пълнеха зярядни станции с кайма и тн про сто тии.Да свикват защото са свършени дойчовците.
  • #6
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Ей, онзи, дето сглобявал го изкараха производител на телефони.
  • #5
    2 rate up comment 7 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    След малко ще дойда да се иСдриСкам и тук . Нали съм безработен и няма какво да правя. А панелката не е много голяма , пък и нашите са в другата стая, а те са пенсионери ..
  • #4
    12 rate up comment 0 rate down comment
    да допълня 3 ( преди 2 години )
    Батериите идват наготово, а почти няма страна която да не произвежда електромотори, може би не толкова технологични, но достатъчни за да започнат нещата. И остана само да направиш един скейтборд върху който да си редиш легото.
  • #3
    12 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Просто е много по-лесно да направил електромобил отколкото автомобил с ДВГ. Главната причина е в двата най-сложни агрегата, направата на сложния двигател и трансмисия, при електромобилите този проблем е решен, *** електрически мотор и липса на трансмисия., останалото не е кой знае колко сложно седалки, врати, колела и волан.
  • #2
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Бай Гошо ( преди 2 години )
    Ами то, като се замислиш в един електромобил има батерии, електромотори, дисплеи, сензори, корпус, силово предаване, кормилно управление и седалки. От изброените, компаниите за електроника нямат опит само от последните три, но за тях лесно могат да се намерят качествени доставчици.
  • #1
    10 rate up comment 1 rate down comment
    none ( преди 2 години )
    Както бях писал и под други статии, компаниите за електроника ще вземат бизнеса на автомобилните докато последните се оплакват че не печелят от електрически коли.