IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Производител на iPhone ще прави "отворени" платформи за електромобили

Foxconn иска да стане "андроидът" на електрическото задвижване

Технологичният гигант Foxconn, познат като производител на телефони и електронни устройства за Apple, Samsung и други компании, представи новата си "отворена" платформа за електромобили. В случая става въпрос за архитектура, която компанията иска да споделя с други фирми "за общото благо". Или да се превърне в нещо като Android в света на електрическите автомобили.

Foxconn EV1

Новата платформа бе представена на специално събитие, наречено HHTD 20, наред с други проекти на компанията. Подобно на традиционните автомобилни архитектури и тази е модулна, като може да се приложи за различни типове автомобили - леки коли, SUV и миниванове. Според Foxconn, платформата е подходяща за коли с междуосие от 2750 до 3100 мм, с различни следи между колелата и различна височина на пътния просвет.

От технологична гледна точка, компанията споменава за възможност за използване на батерии с капацитет 93, 100 и 116 киловатчаса. Те ще могат да задвижват монтирани и на предната, и на задната ос електромотори, както и системи с два електромотора и задвижване на четирите колела.

Преднозадвижващите електромотори ще са с мощност от 127 к.с. (95 kW), 201 к.с. (150 kW) и 268 к.с. (200 kW). Задните електромотори ще предлагат съответно 201 (150 kW), 268 (200 kW), 322 (240 kW) и 456 конски сили (340 kW).

Foxconn EV2

Foxconn обещава високотехнологичен софтуер, с възможност за ъпдейт от разстояние, както и различни нива на автономно шофиране. Част от пакета за информационно-развлекателни системи ще е свързаността с Amazon Alexa, Android Auto и Apple CarPlay.

От компанията заявяват, че Tesla е "айфонът" на електромобилите, а Foxconn иска да бъде "андроидът" на електрическата мобилност. И явно замисълът им да навлязат в това ново поле е повече от сериозен. Ще припомним, че фирмата ще произвежда електромобили в Китай, след като създаде нарочен джоинт-венчър с Fiat Chrysler Automobiles.

0 от 500
  • #3
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Нищо ново. Как мислите, че оня захарна мутра се сдоби със собствена марка автомобили?
  • #2
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Истината е, че сериозната инженерна мисъл отиваше по системите около двигателите и самите двигатели. В страни като Китай, Индия, Бразилия е пълно с локални производители, които се справят отлично. Отпадането на ДВГ ще преобърне играта съвсем сериозно.
  • #1
    6 rate up comment 8 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 3 години )
    Е тука е проблема, пъпчиви софтуерни изтърсачета хукнаха да правят коли - нещо, за което е нужна сериозна инженерна мисъл - нема стане тая с електрокочините!