Технологичният гигант Foxconn, познат като производител на телефони и електронни устройства за Apple, Samsung и други компании, представи новата си "отворена" платформа за електромобили. В случая става въпрос за архитектура, която компанията иска да споделя с други фирми "за общото благо". Или да се превърне в нещо като Android в света на електрическите автомобили.
Новата платформа бе представена на специално събитие, наречено HHTD 20, наред с други проекти на компанията. Подобно на традиционните автомобилни архитектури и тази е модулна, като може да се приложи за различни типове автомобили - леки коли, SUV и миниванове. Според Foxconn, платформата е подходяща за коли с междуосие от 2750 до 3100 мм, с различни следи между колелата и различна височина на пътния просвет.
От технологична гледна точка, компанията споменава за възможност за използване на батерии с капацитет 93, 100 и 116 киловатчаса. Те ще могат да задвижват монтирани и на предната, и на задната ос електромотори, както и системи с два електромотора и задвижване на четирите колела.
Преднозадвижващите електромотори ще са с мощност от 127 к.с. (95 kW), 201 к.с. (150 kW) и 268 к.с. (200 kW). Задните електромотори ще предлагат съответно 201 (150 kW), 268 (200 kW), 322 (240 kW) и 456 конски сили (340 kW).
Foxconn обещава високотехнологичен софтуер, с възможност за ъпдейт от разстояние, както и различни нива на автономно шофиране. Част от пакета за информационно-развлекателни системи ще е свързаността с Amazon Alexa, Android Auto и Apple CarPlay.
От компанията заявяват, че Tesla е "айфонът" на електромобилите, а Foxconn иска да бъде "андроидът" на електрическата мобилност. И явно замисълът им да навлязат в това ново поле е повече от сериозен. Ще припомним, че фирмата ще произвежда електромобили в Китай, след като създаде нарочен джоинт-венчър с Fiat Chrysler Automobiles.