fallback

11 причини защо идва краят на личния автомобил

Новите коли поскъпнаха драстично и тепърва ще растат. Но скоро ще е трудно да караме и употребявани

"Кола за всеки джоб и за всяка цел": под този девиз Алфред П. Слоун навремето превърна General Motors в най-големия производител на автомобили в света, а самия автомобил - в нещо общодостъпно. Притежаването на лично превозно средство даде на хората невиждана дотогава свобода, промени из основи трудовия пазар, увеличи конкуренцията между работодателите, разви изцяло нови индустрии, начело с масовия туризъм. Но днес все повече изглежда, че песента на личния автомобил е изпята. Просто защото девизът на Слоун вече не е в сила.       Дори и в заможните западноевропейски страни мнозинството хора не могат да си позволят нови автомобили. Какво ги очаква, когато днешните достъпни бензинови и дизелови коли втора ръка изчезнат от пазара?

Автомобилите поскъпнаха драстично в последните десетина години. Ако през 2010 една малка градска кола в сегмент В (Ford Fiesta, Opel Corsa) струваше около 20 000 лева, днес е над 30 000 лева. В С-сегмента, наричан още "класа на Golf", доскоро можехте да имате прилично оборудван автомобил за 30 000 лева. Сега границата е около 40 000 лева. Най-достъпните седани в D сегмента започваха от 40 000 лева, сега са над 50 000. И така нататък. Поскъпването на колите надминава в пъти обичайния ход на инфлацията. А, според единодушното мнение на експертите, това е само началото. Ето десетте основни фактора, които ще оформят бъдещето на личния автомобил.          11 причини да се сбогуваме с евтините коли (ГАЛЕРИЯ):

        * Статията на Константин Томов първоначално е публикувана в списание Bloomberg BusinessWeek Bg

 

fallback
  • #13
    анонимен ( преди 3 години )
    Не идва краят на личния автомобил. Идва краят на прекалената употреба на личния автомобил. В бъдеще автомобилът ще се ползва само само за крайно належащи нужди. Като си купиш автомобил, ще го ползваш до края на живота си. Ако ползваш автомобил само за града, нямаш нужда от такъв.
  • #12
    Тинтири-минтири ( преди 3 години )
    За да се оправят работите просто трябва още малко време търпеливите овце да се събудят - после ще последва едно здравословно чупене на ментално увредени кофи и нещата ще си дойдат пак на място!
  • #11
    Муахахха ( преди 3 години )
    От 5 години обяснявам на разни селчовци, фенчета на Мъск, че няма как да си одят на село за 1лв на 100км, ама *** народ - мечтае си! Няма държава която да се лиши от доходите които има сега от акцизи! Учете се да яздите магарета момчета, така ще ви е най изгодно!!! Па и другар по акъл ще си имате!!!
  • #10
    анонимен ( преди 3 години )
    Ами има причина и това да не се случи и то не само една. Примерно туризъм. Тогава и този бранш е заминал а с него и още колко. Справка - 1г локдаън в Европа. За едно семейство с деца, колата е най-евтиния транспорт. Едва ли ще тръгнат със самолет или влак до Френската ривиера, Испания, таман научиха немски и английки, или Италия. Гърция, дори не ги мисля, които разчитат предимно на балкански туристи. Австрия, където основен поминък е туризъм?
  • #9
    анонимен ( преди 3 години )
    Ще си спомним соц-времето, когато беше късмет да те пуснат на ексглокзия до братския СССР и да си примъкнеш домашни потреби- а сего ще ходим за евтини автомобили.
  • #8
    анонимен ( преди 3 години )
    притежаването на личен автомобил е скъпо удоволствие, а той обикновено стои паркиран и дори американците статистически минават по 100 км. на ден, тези 11 причини са смях, а единствената сериозна причина - Изкуствен интелект като този на тесла ( роботаксита) няма да изгонят тези от нас, който карат кола за кеф, НО ако имат ИИ и вие причините ПТП, защото карате за кеф, но от фрустрация горко ви( виждаме ви всеки ден по улиците, *** м а ви)
  • #7
    глас от тъдява ( преди 3 години )
    Не знам как е в Бг , но тук пред все повече фирми виждам коловръз с няколко велосипеда и ел.тротинетки. ако работиш в радиус 5-6км -тротинетка, ако си по-далеч едно асистирано колело и си готов
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    Да бе да, колите ще поевтиняват, в Китай електрическите коли в масовите класове са с цени от 15000 лв до 25000 лв, щом там може, значи и тук може. Напротив колите ще стават все по масови и по-достъпни. Да ще има скъпи с много екстри, но ще има и бюджетни.
  • #5
    А.В.Торът ( преди 3 години )
    Извод: политиците всячески ограничават правото на свободно придвижване. Каква изненада, каква поредна футболна драма, драги зрители... И странно защо се касае само за Европа. В Азия си карат ДВГ със стотици милиони, в Америка карат шлепове ве осмаци, в Африка средната възраст на колите сигурно е 40 години, ама Евро 7 ще спаси света. И дьо ти.
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    хаха, залагаш ли всичко, което имаш, разбирачев?
fallback
Последни