fallback

11 причини защо идва краят на личния автомобил

Новите коли поскъпнаха драстично и тепърва ще растат. Но скоро ще е трудно да караме и употребявани

"Кола за всеки джоб и за всяка цел": под този девиз Алфред П. Слоун навремето превърна General Motors в най-големия производител на автомобили в света, а самия автомобил - в нещо общодостъпно. Притежаването на лично превозно средство даде на хората невиждана дотогава свобода, промени из основи трудовия пазар, увеличи конкуренцията между работодателите, разви изцяло нови индустрии, начело с масовия туризъм. Но днес все повече изглежда, че песента на личния автомобил е изпята. Просто защото девизът на Слоун вече не е в сила.       Дори и в заможните западноевропейски страни мнозинството хора не могат да си позволят нови автомобили. Какво ги очаква, когато днешните достъпни бензинови и дизелови коли втора ръка изчезнат от пазара?

Автомобилите поскъпнаха драстично в последните десетина години. Ако през 2010 една малка градска кола в сегмент В (Ford Fiesta, Opel Corsa) струваше около 20 000 лева, днес е над 30 000 лева. В С-сегмента, наричан още "класа на Golf", доскоро можехте да имате прилично оборудван автомобил за 30 000 лева. Сега границата е около 40 000 лева. Най-достъпните седани в D сегмента започваха от 40 000 лева, сега са над 50 000. И така нататък. Поскъпването на колите надминава в пъти обичайния ход на инфлацията. А, според единодушното мнение на експертите, това е само началото. Ето десетте основни фактора, които ще оформят бъдещето на личния автомобил.          11 причини да се сбогуваме с евтините коли (ГАЛЕРИЯ):

        * Статията на Константин Томов първоначално е публикувана в списание Bloomberg BusinessWeek Bg

 

fallback
  • #22
    Алекс ( преди 2 години )
    Краят на личния автомобил е силно преувеличен.
  • #21
    П.К. инк ( преди 2 години )
    ЛИЧНИЯТ АВТОМОБИЛ, дали е електро, хибрид, или ДВГ, никога няма да загуби смисъла на живота на човеците.
  • #20
    край ( преди 2 години )
    С очила за виртуална реалност и един геврек в хола бедните ще могата да карат каквито си искат коли. TDI V8, 12. От слушалките ще им реве като AMG , brabus Даже ще им пръскат дезодорнт с миризма на игоряла гума.При това свръхнаселение в пространството ще се местят само богатите. С лични автомобили само доста богатите.
  • #19
    Вътю Т. Панчев ( преди 2 години )
    От 40 години чакам да забранят двутактовите матори ...и от доста време вече смятам че Дж.П.Морган е бил велик човек и е гледал напред .. ама е трябвало да удари теслата с тесла по тиквата ....годишно се изхвърлят и ГОРЯТ 4-5 МИЛИАРДА ГУМИ ...И КВО ПРАЙМ ??
  • #18
    анонимен ( преди 2 години )
    Не бих искал да съм черноглед, но такъв хаос се оправя със световна война. Такива го***на са надробили господарите, че на там отиват работите.
  • #17
    анонимен ( преди 2 години )
    Да, наистина може да си зареждате електрическа кола от слънцето. Но първо трябва да си построите ЛИЧНА соларна централа с площ един декар за да е достатъчно ефектна и да може да зарежда дори в облачно време и през зимата когато няма силно слънце. А сега тая площ я умножете по 1.44 милиарда колкото са автомобилите в света.
  • #16
    анонимен ( преди 2 години )
    Електрическите коли не са алтернатива на ДВГ и никога няма да бъдат докато населението на Земята продължава да расте и да консумира все повече ресурси. Ел. енергията необходима за пълното преминаване към ел. автомобили просто няма откъде да дойде освен от въглища, газ, петрол и атомни централи. А те точно тези източници се канят да закрият. Пък наивниците си мислят че ще си зареждат колите от слънцето и от вятъра хахах. Знаете ли колко квадратни метра панели са нужни да се зареди ЕДНА кола?
  • #15
    анонимен ( преди 2 години )
    Само споко
  • #14
    Точно така ( преди 2 години )
    Аз от години ви обяснявам за този план които е измислен преди около 50 години и обявен публично през 1979г в Женева на първата климатична конференция. След като забранят ДВГ следващата стъпка е да забранят и електрическите коли. Разбира се автомобили ще се произвеждат и в далечното бъдеще но обикновения човек няма да може да си купи. Ще има квоти само за най заслужилите и за нуждите на държавните структури, основно полиция и армия. И разбира се за тежките машини за транспорт и строителство.
  • #13
    анонимен ( преди 2 години )
    Не идва краят на личния автомобил. Идва краят на прекалената употреба на личния автомобил. В бъдеще автомобилът ще се ползва само само за крайно належащи нужди. Като си купиш автомобил, ще го ползваш до края на живота си. Ако ползваш автомобил само за града, нямаш нужда от такъв.
fallback
Последни