fallback

11 причини защо идва краят на личния автомобил

Новите коли поскъпнаха драстично и тепърва ще растат. Но скоро ще е трудно да караме и употребявани

"Кола за всеки джоб и за всяка цел": под този девиз Алфред П. Слоун навремето превърна General Motors в най-големия производител на автомобили в света, а самия автомобил - в нещо общодостъпно. Притежаването на лично превозно средство даде на хората невиждана дотогава свобода, промени из основи трудовия пазар, увеличи конкуренцията между работодателите, разви изцяло нови индустрии, начело с масовия туризъм. Но днес все повече изглежда, че песента на личния автомобил е изпята. Просто защото девизът на Слоун вече не е в сила.       Дори и в заможните западноевропейски страни мнозинството хора не могат да си позволят нови автомобили. Какво ги очаква, когато днешните достъпни бензинови и дизелови коли втора ръка изчезнат от пазара?

Автомобилите поскъпнаха драстично в последните десетина години. Ако през 2010 една малка градска кола в сегмент В (Ford Fiesta, Opel Corsa) струваше около 20 000 лева, днес е над 30 000 лева. В С-сегмента, наричан още "класа на Golf", доскоро можехте да имате прилично оборудван автомобил за 30 000 лева. Сега границата е около 40 000 лева. Най-достъпните седани в D сегмента започваха от 40 000 лева, сега са над 50 000. И така нататък. Поскъпването на колите надминава в пъти обичайния ход на инфлацията. А, според единодушното мнение на експертите, това е само началото. Ето десетте основни фактора, които ще оформят бъдещето на личния автомобил.          11 причини да се сбогуваме с евтините коли (ГАЛЕРИЯ):

        * Статията на Константин Томов първоначално е публикувана в списание Bloomberg BusinessWeek Bg

 

fallback
  • #32
    до 33 ( преди 2 години )
    Чудесно е да си начетен. "Слуховете за моята смърт са силно преувеличени" е цитат от Марк Твен, между другото :D
  • #31
    анонимен ( преди 2 години )
    разбирачите, след като толкова много знаете си залагате всичките пари, че така ще стане, опа, ама вие нямате пари, затова ви тресат и такива конспирации
  • #30
    анонимен ( преди 2 години )
    На българина все световния заговор го тресе като *** с нови батерии.
  • #29
    анонимен ( преди 2 години )
    Електрически за в града добре, ама за извън? Колко време ще отнеме отиване и връщане до Германия примерно, м? Зареждане за 5-6 часа, САМО на твоя автомобил, пардон, електромобил на всеки 4-5 часа каране...Къде? Колко електростанции, с по колко зарядни трябва да има?
  • #28
    анонимен ( преди 2 години )
    Натам вървят нещата действително. Коли за богатите, електрически кашони като Citroen Ami за бедните. Дали е за добро, не се наемам да кажа
  • #27
    край ( преди 2 години )
    До 29 Тия колички дето са по 5000 долара са четриколесни тротинетки. Изминават по 40-50 км. и имат дупка в пода да си пуснеш краката като свърши батерията и да я караш като Фред Флинстон
  • #26
    анонимен ( преди 2 години )
    Напротив даже колите ще станат повече. Градовете ще се напълнят с тея малките електрически колички дето струват по 5000 долара в Китай и се продават повече от Тесла.
  • #25
    факт! ( преди 2 години )
    Да прав си няма недоразумения като бюв е 30 е 21 и тн зле управляеми гниещи и маломощни биклюци
  • #24
    анонимен ( преди 2 години )
    Кво щете казвайте вече няма коли като Е21 и Е30. Нито като Хонда Прелюд.
  • #23
    DocG ( преди 2 години )
    В Китай, Индия, Бангладеш, Пакистан, Бразилия и др., как ще стане това? Или е само за ЕС?
fallback
Последни