fallback

11 причини защо идва краят на личния автомобил

Новите коли поскъпнаха драстично и тепърва ще растат. Но скоро ще е трудно да караме и употребявани

"Кола за всеки джоб и за всяка цел": под този девиз Алфред П. Слоун навремето превърна General Motors в най-големия производител на автомобили в света, а самия автомобил - в нещо общодостъпно. Притежаването на лично превозно средство даде на хората невиждана дотогава свобода, промени из основи трудовия пазар, увеличи конкуренцията между работодателите, разви изцяло нови индустрии, начело с масовия туризъм. Но днес все повече изглежда, че песента на личния автомобил е изпята. Просто защото девизът на Слоун вече не е в сила.       Дори и в заможните западноевропейски страни мнозинството хора не могат да си позволят нови автомобили. Какво ги очаква, когато днешните достъпни бензинови и дизелови коли втора ръка изчезнат от пазара?

Автомобилите поскъпнаха драстично в последните десетина години. Ако през 2010 една малка градска кола в сегмент В (Ford Fiesta, Opel Corsa) струваше около 20 000 лева, днес е над 30 000 лева. В С-сегмента, наричан още "класа на Golf", доскоро можехте да имате прилично оборудван автомобил за 30 000 лева. Сега границата е около 40 000 лева. Най-достъпните седани в D сегмента започваха от 40 000 лева, сега са над 50 000. И така нататък. Поскъпването на колите надминава в пъти обичайния ход на инфлацията. А, според единодушното мнение на експертите, това е само началото. Ето десетте основни фактора, които ще оформят бъдещето на личния автомобил.          11 причини да се сбогуваме с евтините коли (ГАЛЕРИЯ):

        * Статията на Константин Томов първоначално е публикувана в списание Bloomberg BusinessWeek Bg

 

fallback
  • #63
    Глупости ( преди 4 седмици )
    Първата и основна причина за поскъпването е да си изкарат глобите , които платиха заради измамите с евростандартите . Втората е алчността - "колкото повече, толкова повече" е в пълна сила. И друго няма, нищо не е поскъпнало СЪС 100 % , а и да е, то не е 90 % от автомобила за да скочи Опел Корса от 20000 на 40000 лева, защото и това не е вярно в статията - само един вариант на Корса е под 40000 ....
  • #62
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Всичко е от политическо скодоумие! И както не веднъж съм казвал на електропитеците: Целта не е да ви качат на електрички, а да ви свалят от колите! А вие си вярвайте в Дядо Мраз и феята на зъбките по ново му колко ви се иска!
  • #61
    анонимен ( преди 2 години )
    Реално това е политика на Римския клуб който в далечната 1979 очерта пътя на Европа за 100 години напред! Това е! Всичко е на мислено, изпълнявано и прошнуровано. И не е теория на конспирацията. Бедна ми Европо земя на експерименти!
  • #60
    Безпеистрастен ( преди 2 години )
    Като всяка нова технология ценичките първоначално са високички, в момента и в конвенционалните авромобили има много нови технологии заради еко-стандартите, за електеичките високата цена е ясна. Но след някоя и друга година всичко ще дойде на мястото си. И аз си купих сус зор Смартфон, сега мога да си купя с два надника
  • #59
    Да бе да! ( преди 2 години )
    Ха-ха!
  • #58
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    Причината е само 1 краен политиески кретеноидиотизъм!! А на електрофилите АйКюто не им стига да проумеят какво правят...
  • #57
    до Пако ( преди 3 години )
    Изпуснал си едно Тъ- отпред :D По-скоро при тебе е като във вица - седя и мисля, седя и мисля, и накрая се оказва, че само седя
  • #56
    до 63 ( преди 3 години )
    Батка, нещо тежичко ти е падало на главата в детството, нали :D
  • #55
    Пако ( преди 3 години )
    Чета и мисля за това същество което е писало тези редове с глупости, цял свят се занимава с производство на автомобили цената я определя клиента
  • #54
    анонимен ( преди 3 години )
    хаха, първичното европейско законодателство е над националното, невежи ...
fallback
Последни