Автомобилите стават все по-скъпи с течение на времето, като това важи в още по-голяма степен и за резервите им части. Това съобщава в свой доклад Германската застрахователна асоциация, според която цените на резервните части е увеличена с 44% от 2013 година насам.
В доклада пазарът на резервни части се описва като „квази-монопол“, което означава, че малкият брой големи доставчици, които участват в него, нямат стимули за понижаване на цените, тъй като между тях няма голяма конкуренция.
Автомобилните производители са патентовали външния дизайн на своите модели, което прави много трудно компаниите на трети страни да произвеждат по-евтини алтернативи. По този начин цеховете и отделните лица са принудени да купуват оригинални компоненти от производителя на определена цена.
Като се позовава на доклада на германските застрахователи, изданието Automobilwoche съобщава, че цените на резервите части се покачват средно с 6% на година, като най-висок е ръстът при решетката на радиатора - 9%. Това не изглежда много, но тенденция се запазва, а това означава и повече разходи за ремонти.
Между 2013 и 2021 година цените на резервните автомобилни части в Германия са се повишили средно с 44 %, докато инфлацията през същия период е оценена на 13 %. Капакът на багажника, например, е с 60% по-скъп, докато при задните светлини ръстът е 67% за 8 години.
Посочва се още, че средната цена на щетите в автомобилите за застрахователните компании е била 3100 евро през 2020 година, което е със 700 евро повече в сравнение с 2013 година.