IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Търговията с фалшиви части се оказа по-доходна от наркотиците

През 2020 година са конфинскувани над 1,7 млн. фалшиви детайла само за модели на Daimler

Фалшивите резервни части са не само незаконни, но и застрашават здравето и безопасността на шофьорите на автомобили и на други участници в движението. Това се оказва и един от най-големите проблеми в автомобилната индустрия, сочи доклад на търговската асоциация Unifab.


ментета


Един от най-сериозно засегнати производители е Daimler, където продължават борбата си с въвеждането на още по-сериозни мерки, обявиха от германския концерн. Акцентът в случая е върху разпространението на фалшиви джанти, спирачни дискове и накладки, които се продават онлайн.

„Над 1,7 милиона фалшиви продукти на Daimler бяха конфискувани през 2020 година. Ние инициирахме и подкрепихме над 550 акции на властите, като това е леко увеличение спрямо преходната година - въпреки предизвикателствата, породени от пандемията", коментира Флориан Ад, ръководител на правния отдел да интелектуална собственост на Daimler.

Според доклада на Unilab, фалшификаторите на резервни части са засили дейността си и вече постигат по-големи печалби дори от търговците на наркотици. Те инвестират в производство на ментета, които се правят в нечовешки условия без да се вземат предвид екологичните стандарти, безопасността на работното място или правата на човека.

В повечето случай фалшивите резервни части почти не се различават от оригиналните, но са с по-ниско качество и не отговарят дори на минималните. Следователно те представляват риск не само за благосъстоянието, но и за безопасността на клиентите. А заради пандемията от коронавирус тяхната онлайн-търговия се е увеличила значително, като това ги прави по-трудни за проследяване.


ментета


„Ние адаптирахме нашата стратегия за защита на марката и увеличихме дейността си за борба с фалшифицирането при онлайн-продажбите. Успяхме да премахнем близо 140 000 фалшиви продукта, предлагани онлайн, а това е три пъти повече отколкото за същия период преди пандемията“, добави Флориан Ад.

Стратегията за защита на марката се основава на трите стълба „Откриване, атакуване и предотвратяване“. Експертите проверяват подозрителни продукти на онлайн-платформи или на търговски изложения по целия свят, за да проследят фалшификаторите. Те се ориентират по видимо по-ниска цена, аномалии в качеството и стоки, предлагани само в интернет.

Снимки: Daimler

0 от 500