IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

SUV-овете също изместват луксозните седани от пазара

Mercedes остава лидер, но S-Class губи позиции, а китайците бързо я настигат

Глобалните данни за 2024 година сочат, че F-сегментът, или по-известен като сегментът на луксозните автомобили, е продал общо 236 500 бройки на 105 пазара по целия свят. Тази цифра включва обема на продажбите на луксозни седани, хечбеци и комбита, които са част от този най-ексклузивен сегмент, сочи анализ на JATO Dynamics, цитират от Motor1.


премиум брандове


През миналата година 14 автомобилни компании са предлагали по едно от тези превозни средства. Въпреки че това не е лош резултат, общият брой е намалял с 16% на годишна база, тъй като тенденцията от тези превозни средства към луксозни SUV-ове (F-SUV) нараства.

Според данните от JATO Dynamics, пазарът на луксозни автомобили остава ключов сегмент за марки като Mercedes-Benz (S-Class), BMW (7-Series), Porsche (Panamera) и Audi (A8). Най-интересното в резултатите от миналата година е, че китайските производители също са навлезли в този сегмент с марките Denza, Hongqi и Stelato.


Mercedes-Maybach S-Class


Mercedes-Benz остава начело въпреки спада в продажбите

Най-популярният луксозен седан в света - Mercedes S-Class, преживява трудни времена, но остава начело на класацията по продажби, което позволява на марката да води сегмента. Въпреки драстичния спад в продажбите на този модел (цели 37%), Mercedes успя да спечели пазарен дял от 29%.

Този дял е по-висок от 20%, постигнати от BMW Group, която продаде BMW 7-Series, i7, както и Rolls-Royce Ghost и Phantom. Въпреки това, баварците регистрират спад от 9% в сравнение с минус 34% на Mercedes (в допълнение към S-Class, базираната в Щутгарт марка продава още EQS, 4-вратия AMG GT и Maybach S-Clss).


BMW 7-Series


Тройката при производителите на луксозни автомобили се допълва от Volkswagen Group (Audi, Porsche и Bentley) с 19% дял и 21% спад в обема. В резултат на това германският концерн загуби второто място от BMW.

Луксозните производители с най-много продажби:

Mercedes-Benz (модели - Mercedes S-Class, Maybach S-Class, AMG GT 4 врати, EQS) - 67 600 продажби.

BMW Group (модели - BMW 7-Series, i7, 8-Series Gran Coupe, Rolls-Royce Ghost, Phantom) - 47 700 продажби.

Volkswagen Group (модели - Audi A8, Porsche Panamera, Bentley Flying Spur) - 45 100 продажби.

Hyundai-Kia (модели - Genesis G90, Kia K9) - 12 700 продажби.


Hongqi


Китайците изпреварват корейците

Друг интересен факт, разкрит от данните за 2024, е, че китайските производители са успели да продадат повече луксозни седани от корейските си колеги. Според проучването, първите са продали 26 500 бройки, което е увеличение с 87%, докато вторите - 12 700 бройки, което е намаление с 32%. През 2023 корейците са продали 18 600 бройки, в сравнение с 14 200 за китайците.

Китайските луксозни автомобили включват Hongqi H9, Hongqi Guoya, Hongqi Guola, Denza Z9 и Z9 GT, както и Stelato S9. Тази година ще бъдат добавени Yangwang U7, Maextro S800 и NIO ET9. Положителните резултати са резултат от нарастващия интерес на китайските потребители към луксозната мобилност, ексклузивните модели и стремежа към статус.


0 от 500