Ако името Пийх (Piëch) ви се струва познато, то най-вероятно го свързвате с бившия шеф на Volkswagen Group и правнук на Фердинанд Порше Фердинанд Пийх. Сега, на автомобилната сцена излиза Тони Пийх - синът на починалия през 2019 година "автомобилен патриарх", който основа компанията Piëch Automotive в Швейцария преди няколко години.
На автомобилния салон в Женева през 2019 година, Piëch Automotive представи концепцията Mark Zero за електрическо спортно купе, а сега разработките явно са напреднали до почти финална фаза. И компанията пусна изображения и информация за бъдещия сериен модел, който засега носи името Piech Automotive GT EV. И да, машината напомня по доста неща за Porsche 911. Но има и разлики, и то съществени.
С дължина от 4,43 метра, ширина от 1,99 и височина от 1,25 метра, електрическият Piech има сходни пропорции с тези на Porsche 911 (който е с дължина от 4,52 м). Визията на машината, обаче, напомня по някои детайли и на гран турърите на Aston Martin и по-конкретно по дизайна и разположението на светлините. Както при повечето спортни коли с конвенционален двигател, предният капак е доста издължен, а задницата на новия претендент е със скосен капак, семпли линии и атрактивни стопове с С-образен дизайн.
Швейцарската суперкола ще е оборудвана с три електромотора, всеки с мощност от 150 киловата, като съвкупната тяга ще е 612 конски сили (450 kW). Два от електрическите двигатели ще са на задния мост, а един ще е на предния. Агрегатите ще бъдат захранвани от акумулаторен блок с капацитет 75 киловатчаса, който ще се доставя от китайския производител Desten по спецификации на Piech Automotive.
Батерията ще може да се "пълни до 80 процента само за 8 минути, а при пълен капацитет ще позволява пробег до 500 км с едно зареждане. Теглото на автомобила ще е 1800 килограма, което, по стандартите за електромобили, е доста прилична цифра. Масата е постигната благодарение на специална технология за клетките на батериите. Piech Automotive GT EV ще ускорява от 0 до 100 км/ч за 3 секунди, а до 200 - за 9 секунди.
Част от екипа зад разработката на швейцарската електрическа суперкола е Клаус Шмид - бивш шеф на М-дивизията на BMW. Под негово ръководство ще се проведат две серии от сериозни тестове на прототипите през пролетта на 2022 и 2023 година.
Очаква се серийното производство на Piech Automotive GT EV да започне през 2024 година, а цените на модела ще бъдат обявени още тази есен. Компанията планира да асемблира по около 1200 бройки от автомобила годишно. След спортното купе, фирмата ще стартира разработката на кросоувър и седан на ток.
Повече снимки на Piech Automotive GT EV вижте в галерията: