Ако някой може да спре Tesla, това са германските компании, прогнозира Карлос Гон. Бившият шеф на алианса Renault-Nissan даде интервю за CNBC от дома си в Ливан по повод новата си книга - "Broken Alliances: Inside the Rise and Fall of a Global Automotive Empire".
Карлос Гон с бившия си колега от Daimler Дитер Цетше. Гон изкова мащабно партньорство с германския гигант, което наследниците му в Nissan и Renault на практика ликвидираха
Според Гон японските компании са се забавили твърде много в прехода към електрическо задвижване и това ще им навреди. Запитан кой би могъл да оспорва на Tesla първенството в този сегмент, Гон отвърна: "По мое мнение ще бъде германска компания". Бившият шеф на Renault-Nissan напомни, че след като първо се присмиваха на електромобилите през 2008, после германците рязко откриха, че се налага да се променят, "и се задействаха светкавично". Гон спомена поименно Volkswagen и Mercedes.
Освен това бившият СЕО смята, че и много от стартъпите в областта на електромобилите имат шанс за успех, ако действат фокусирано. "Оптимист съм и смятам, че някои от тези компании могат да преобразят и електромобилите, и антономните коли".
Гон е в Ливан, откакто успя да избяга от японски арест след задържането му по доста съмнителни обвинения в края на 2018. Бившата американска зелена барета Майкъл Тейлър и синът му Питър Тейлър, които организираха бягството, впоследствие бяха екстрадирани в Япония и сега излежават присъди там. Гон заяви, че съжалява за това и съчувства и на тях, и на всички жертви на японската правосъдна система, "особено ако са чужденци".