IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Карлос Гон: Само германците могат да спрат Tesla

Бившият шеф на Renault и Nissan смята, че японските компании фатално са закъснели

Ако някой може да спре Tesla, това са германските компании, прогнозира Карлос Гон. Бившият шеф на алианса Renault-Nissan даде интервю за CNBC от дома си в Ливан по повод новата си книга - "Broken Alliances: Inside the Rise and Fall of a Global Automotive Empire".
  
   
Карлос Гон, Дитер Цетше
Карлос Гон с бившия си колега от Daimler Дитер Цетше. Гон изкова мащабно партньорство с германския гигант, което наследниците му в Nissan и Renault на практика ликвидираха
    
   
Според Гон японските компании са се забавили твърде много в прехода към електрическо задвижване и това ще им навреди. Запитан кой би могъл да оспорва на Tesla първенството в този сегмент, Гон отвърна: "По мое мнение ще бъде германска компания". Бившият шеф на Renault-Nissan напомни, че след като първо се присмиваха на електромобилите през 2008, после германците рязко откриха, че се налага да се променят, "и се задействаха светкавично". Гон спомена поименно Volkswagen и Mercedes.

Освен това бившият СЕО смята, че и много от стартъпите в областта на електромобилите имат шанс за успех, ако действат фокусирано. "Оптимист съм и смятам, че някои от тези компании могат да преобразят и електромобилите, и антономните коли".

Гон е в Ливан, откакто успя да избяга от японски арест след задържането му по доста съмнителни обвинения в края на 2018. Бившата американска зелена барета Майкъл Тейлър и синът му Питър Тейлър, които организираха бягството, впоследствие бяха екстрадирани в Япония и сега излежават присъди там. Гон заяви, че съжалява за това и съчувства и на тях, и на всички жертви на японската правосъдна система, "особено ако са чужденци".

0 от 500
  • #15
    2 rate up comment 3 rate down comment
    До смешници ##1 и4 ( преди 3 месеца )
    Тъй де то затова Рено прави двигателите на немските "премиум" легени, щот те могат да спрат всеки ха ха ха
  • #14
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До #11 ( преди 3 месеца )
    Бе то и еъзобновяеми те източни са мноу фиешън, *** нещо газът 1550$ пък и руват за въглища, та ъака за водородя и токя)))))
  • #13
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Чук ( преди 3 месеца )
    Тесла е шменти капели лусид еър само лееекинко дръпна пердето..а балъци а ла Тесла и Огризка винаги ще има бол, те оттам и съществуват
  • #12
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 3 месеца )
    Ха-ха, тоя Гон комедиант ли е станал? Немците дето чакат на китайците за батерии щели да спират Тесла с японските батерии. Всички нови технологии идват от Азия, това са фактите. Японците не правят електромобили, просто защото им носят по-малко печалби и повече СО2 емисии. Когато това се промени, ще смажат немските смешници, както вече го направиха при конвенциналните ДВГ и при хибридите.
  • #11
    12 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Само Китай с неговите 500 компании за производство на електромобили може да победи Тесла.
  • #10
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    А ти, сладур, дори не разсъждаваш - не ти се удава! 1. Твоето съмнение не движи света. 2. ...и не стигат никъде. В Дания вече премахват водородни станции, а БМВ вярват във водорода, точно колкото арабин в христос. Целта им беше да вземат малко правителствено финансиране, без да си мръднат пръста. 3. Продължаваш да разпространяваш фейк нюз - Тойотка е произвела 18 млн. хибрида за 20 гидини, не на година. И няма как да е на година, защото цялото и производство е 9 млн.
  • #9
    4 rate up comment 0 rate down comment
    И още нещо ( преди 3 месеца )
    #NikoНикой не смята да забранява шофирането на конвенционални автомобили. Само че Toyota не са транспортна или таксиметрова фирма, а са производители на автомобили. Достатъчно им е да забранят само продажбата на нови автомобили с ДВГ и вече са изгорели, защото нямат какво да продават, понеже нямат нито един чист електромобил! А продадените водородни автомобили за всички времена са по-малко на брой, отколкото седмичните продажби на Тесла. Засега са няколко милиарда на загуба от тях.
  • #8
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Промит мозък си ( преди 3 месеца )
    #Niko Четеш някакви опорни точки и им вярваш. Как можеш да вярваш на пропагандата, че Toyota прави 18 милиона хибрида годишно, след като всичките и продажби са под 10 милиона?Пак си чел грешно преведената статия, в която се казва, че Toyota е продала 18 милиона хибрида, които спестяват въглеродни емисии колкото 5 милиона електромобила. Само че тези 18 милиона са всичките продадени, а не за година, докато всяка година се произвеждат над 5 милиона електромобили. Кое е по-чисто?
  • #7
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Niko ( преди 3 месеца )
    Има логика в разсъжденията ти,с разликата че са в грешна посока. 1-Съмнявам се че ще забранят конвенционалните двигатели 2-Японците работят усърдно по друг тип двигатели т.е водородни( заедно със БМВ между другото)3-Смешно е да кажеш за фирма която разработва и прилага Ел . двигатели в колите си. Която прави по 18 милиона хибрида на година че изостават. 4-според мен бъдещето няма да е само на един вид двигатели. Ще има най вероятно няколко различни вида,разбира се "екологични"!
  • #6
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Щерю ( преди 3 месеца )
    Евреите инвестират в японските автомобилостроене. Недопустимо бе Карлос Гон да свърже бизнеса с германци - врагове на Израел. И го погнаха...