IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Nissan обвини Гон за остарялата си гама

Японският производител закрива заводи в чужбина за намаляване на разходите

В гамата на Nissan има няколко модела, които не са обновявани от доста време и може да се твърди, че са остарели. Това призна операционния директор на компания Ашвани Гупта в интервю за британското издание Car Magazine.


Nissan


Той даде и конкретни примери - жизненият цикъл на Juke беше увеличен на 9 година, а Qashqai прекалено късно получи нови икономични двигатели. Моделите 370Z и GT-R са на повече от 10 години, макар че те са нишови модели и към тях има по-малко претенции към възрастна. Затова пък Pathfinder вече е на 9 години, а наскоро обновеният всъдеход Frontier е дори по-възрастен.

Гупта призна, че има сериозен проблем, като той е възникнал заради опита на компанията да се разшири прекалено бързо. Такъв беше планът на бившия генерален директор Карлос Госн, който се опитваше да увеличи дялът на Nissan на световните пазари до 8%. Резултатът от това беше, че компанията в един момент разполагаше с остарели автомобили и огромна гама модели, които нямаше възможност да поддържа.


Nissan Гупта


"Тръгнахме прекалено бързо към разширяване по цял свят, като очаквахме, че глобалните продажби на автомобили ще продължат да растат. Съответно, това ще стане и с продажбите ни, но нито едното, нито другото не се случи", отбелязва шефът на Nissan (на снимката вляво).

Гупта уточни, че всичко опира до инвестиции - ако един производител няма доходи, не може да прави нови автомобили и съответно да затвори кръга. Затова и Nissan предприема нова стратегия до 2023 година. Тя предвижда затваряне на заводите в Испания и Индонезия, край на производството на Datsun в Русия и по-тясно сътрудничество с партньора в алианса Renault.


Nissan Ariya


Казано накратко, Nissan ще съкрати разходите си, за да се "разпростира според чергата си". През 2021 година ще се появят само три нови модела - третото поколение на Qashqai, 7-местният X-Trail и електрическият Ariya (на снимката). Това означава, че новият Nissan Z и GT-R напускат пазара в Европа заради строгите екологични стандарти, като ще се продават в Щатите.

Снимки: Nissan

0 от 500
  • #6
    10 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Няколкото долни джуджета, които предадоха компанията, за да гонят лична кариера, сега се оправдават с човека, без когото компания нямаше да има.
  • #5
    13 rate up comment 1 rate down comment
    кво речи!? ( преди 5 месеца )
    хахахаха , този от какво се оплаква, последните 10 години избиват рибата с модели които или са си платили в пъти развойните разходи или са на платформи на Рено- ако до сега не са напълнили касата с кинти не знам кога.
  • #4
    9 rate up comment 2 rate down comment
    7 ( преди 5 месеца )
    Големи стратези за милярди, направете 5 модела и продавайте само тях, без коопериране на големите играчи няма да стане. Но с навлизанто на ел. коли и по-малкто печалби и части засмяна ще се закрият доста, така, че Нисан да си опичат акъла и да цунат рено и продължавт зедно.
  • #3
    31 rate up comment 3 rate down comment
    Естет ( преди 5 месеца )
    Неблагодарници!Ако не беше Карлос Гон, щяха да са фалирали и закрити като марка още преди 10-15 години!Ако не са безселърите Juke и Qashqai, които са изключително сполучливи и балансирани автомобили, Нисан няма да продава нищо на никого.
  • #2
    21 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Tоя брикет не беше ли писал разни мейли срещу Гон за да му уреди ареста в Япония?За един преател питам!
  • #1
    8 rate up comment 15 rate down comment
    Като... ( преди 5 месеца )
    сте се събрали с перачницата рено, носете си последствията!