IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

3 примера за това, как шофьорите убиват механичната кутия (и един мит)

Дори най-здравата трансмисия може да се повреди, ако с нея се отнасят зле

Сред шофьорите широко разпространено е мнението, че някои вредни навици могат да извадят от своя механичната скоростна кутия. Най-често допусканите от човека зад волана грешки са четири - те държат ръката си върху лоста на скоростите, не натискат съединителя докрай, държат непрекъснато левия си крак на съединителя и през зимата не подгряват автомобила си.


шофьорски грешки


Наистина ли тези действия са пагубни за скоростната кутия? Ето какво мисли един експерт, работещ в автомобилен сервиз:

"Напълно вярно е, че вредните навици на шофьора водят до износване и до повреди на механичната скоростна кутия. Държейки ръката върху скоростния лост, ние натоварваме механизма за превключване и това води до износване. Натиснатия не докрай съединител кара синхронизаторите да работят под по-голямо натоварване и това съкращава ресурса им. А навикът постоянно да се държи крака на педала на съединителя го натоварва значително, тъй като дисковете му се търкат в един друг, а жилото се износва по-бързо.


шофьорски грешки


Що се касае до загряването на механичната скоростна кутия през зимата - това на практика е невъзможно. Загубите при триене в нея са малки, затова и тя загрява от топлината на двигателя. Ако при студено време скоростите се включват много трудно, то е добре да проверите дали маслото в агрегата е с правилен вискозитет", посочва Алекс Ревин.

Експертът препоръчва и още две неща, които ще удължат живота на механичната скоростна кутия. Не трябва да се намалява скоростта на автомобила при преминаване през неравности на пътя с частично натискане на педала на съединителя. Това ще доведе до пробускуване, което износва дисковете. Освен това, много шофьори следват предписанията на производителя и никога не сменят маслото в скоростната кутия, а това е грешка.


шофьорски грешки


"С години маслото започва да абсорбира продукти като прах и влага, които са проникнали през вентилатора и това води до неговото износване. Затова маслото трябва да се сменя задължително, като в механичната скоростна кутия се препоръчва това да става на всеки 120 000 км пробег, а в автоматичната - на всеки 90 000 км", категоричен е Ревин.

Той допълва, че съвременните механични скоростни кутии изкарват значително по-дълго време отколкото тези на автомобилите от миналия век. Понякога те надживяват дори самата кола, но това се случва само при правилна експлоатация и поддръжка.

0 от 500
  • #13
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    това което не го убива го прави по яко не важи за механичната кутия
  • #12
    7 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Ако си държите ръката на скоростния лост това води до излишно натоварване на втулките и синхронизаторите на трансмисията и съответно до тяхното износване.Просто и ясно, който не е разбрал, си е негов проблем, все пак ако няма глупави хора, сервизите нямаше да имат работа. Още когато отидеш на първия урок кормуване инструктура ти казва да не си държиш дясната ръка на скоростния лост а да държиш волана с две ръце на 2 без 10. Някой хора обаче се мислят за Вин Дизел.
  • #11
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Гог ( преди 2 месеца )
    А маслото на съединителя кога се сменя? Питам за един приател . Щот аз съм с автоматик.
  • #10
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Бай Пешо ( преди 2 месеца )
    Освен разбирачите "писатели", виждам и "специалисти" коментатори. Що е то аксиален лагер и има ли връзка той със скоростният лост!? Няма, пичове. Няма и не може да има. Той се задвижва от вилката командвана от *** съединителя, като при това разделя движението мижду двигателя и скоростната кутия. Така, че връзка със скоростният лост. Няма! Сега "умните" могат да спорят до сутринта.
  • #9
    13 rate up comment 0 rate down comment
    Бат Митко ( преди 2 месеца )
    ТОВА,КОЕТО ПИШЕТЕ ЗА СКОРОСТНИТЕ КУТИИ,НЯМА НИЩО ОБЩО СЪС СЪЕДИНИТЕЛЛЯ И ОБРАТНО.ЯВНО ИМАТЕ ПРОПУСКИ В ЗНАНИЯТА И ВЗАИМОДЕИСТВИЕ НА ОТДЕЛНИТЕ ВЪЗЛИ.
  • #8
    13 rate up comment 1 rate down comment
    Читател ( преди 2 месеца )
    Тотално противоречие в интервала за смяна на масло. Сменете си дилъра скапани драскачи !!!!
  • #7
    13 rate up comment 5 rate down comment
    TSLA ( преди 2 месеца )
    #3 Ако началниците му дават 5 лева и искат 3 статии за 5 минути? За тия 5 лева искаш инженер-преводач? Айде малко по-сериозно. В коя БГ фирма шефчетата се интересуват от нещо друго, освен пари? Текучество и ниско качество. Даже са доволни, че Петър стои и им бачка.
  • #6
    4 rate up comment 23 rate down comment
    До 7 ( преди 2 месеца )
    Вече пишеш глупости. Отиди на майстор и попитай, отиди в оторизирон сервиз и питай. Дори при леко докосване на скоростния лост, лагерът на съединителя опира в него и се движи с оборотите, с които се движи двигателят на колата. Това скъсява животът му и е една от най-важните причини за бързото износване на съединителя. Моля хора които не са виждали отворена трансмисия да не учат хора, които ежедневно ремонтират такива. По-добре слушайте експертите.
  • #5
    16 rate up comment 0 rate down comment
    До #5 ( преди 2 месеца )
    А от първото изречение разбра ли нещо ? Цитирам " Сред шофьорите широко разпространено е мнението, че някои вредни навици могат да извадят от своя механичната скоростна кутия. " ??
  • #4
    28 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    "...като в механичната скоростна кутия се препоръчва това да става на всеки 120 000 км пробег, а в механичната - на всеки 90 000 км"," !?!? Не разбрах на колко км се сменя маслото на механичната кутия?:)))