fallback

Европа поиска от Китай и САЩ по-бърза забрана на ДВГ

Великобритания и Нидерландия настояват за обединение на силите за глобална електрификация

Членове на правителствата на Великобритания и Нидерландия призоваха властите в САЩ и Китай да забранят продажбата на автомобили с двигатели с вътрешно горене през 2035 година.

По информация на изданието Electrek, изявлението е направено в навечерието на поредната конференция на ООН, посветена на климатичните промени. Според европейските участници, тъй като са водещи автомобилни пазари, САЩ и Китай могат да помогнат за достигане на целите от Парижкото споразумение за климата, а също така и да ускорят поевтиняването на електромобилите.

Министърът на транспорта на Великобритания - Грант Шапс, държавният секретар на Нидерландия - Стивън ван Вайенберг, са помолили САЩ и Китай за подкрепа на плановете на ЕС и за пълна забрана на продажбата на бензинови и дизелови автомобили от 2035 година. В двете европейски държави отказът от колите с конвенционално задвижване трябва да стартира през 2030 година, а през 2035 година ще бъдат забранени и хибридите.

Авторите на идеята за обединение на усилията на държавите и на автомобилните производители смятат, че това е начинът за по-бързо развитие на електромобилите и съответно за намаляване на тяхната стойност. Според прогнозите изравняването на цените на "зелените" превозни средства и на електрическите ще стане факт през 2025 година.

Китай вече публикува своя план за електрификация, но в него не се предвижда пълно прекратяване на вредните емисии CO₂, тъй като не включва забрана на хибридите след 2025 година. Що се касае до САЩ, там няма общонационална стратегия да отказ от конвенционалните двигатели, а всеки щат сам решава кога да въведе забрана. Засега тя е факт само в Калифорния, Вашингтон и Ню Йорк.

fallback
  • #15
    Тинтири-минтири ( преди 3 години )
    До 13: Зелената енергия на Норвегия идва от водни централи, не от солар и вятър - огромна разлика, но за да го постигнеш това просто трябва да имаш природните дадености - а и те са шепа хора в крайна сметка! Германия с 300 зора намали ВЪГЛИЩНИТЕ централи до 30% като огромна част от останалото идва от газови ТЕЦове. А да не забравяме, че накрая вече внася електричество от малко по-умните от тях ;)
  • #14
    анонимен ( преди 3 години )
    пропуснах един малък факт - ЕС е най-богатият, развит съюз с възможно най-малките социални неравенства, да крякате срещу тях е толкова абсурдно, че нямам думи, не са перфектни, но никой не се е приближил повече
  • #13
    анонимен ( преди 3 години )
    имам въпрос към всички разбирачи тук - как норвегия взима над 80% от първичната си енергия от зелени източници, ами германия как генерира над 50% от тока си от от такива източници? чакам да ми кажете колко са прости
  • #12
    анонимен ( преди 3 години )
    хаха, чаткал си бил от кръгова икономика, поне най-накрая си призна защо толкова крякаш, интересът клати фес, нали така? не обяснявай на инженер кое как работи, вземи прочети нещо преди да дрънкаш абсолютни дивотиииии
  • #11
    Тинтири-минтири ( преди 3 години )
    9ти та нали именно синтетичните горива и ДВГ са най-съвършения цикъл на ккръговата икономика бе пич - къде отиваш ти на моя територия ;) В "развита" и инвестираща милиарди Европа солара е 3-4% без шанс за драстично увеличение. Абсурд е да го вярваш като работещо решение това.
  • #10
    анонимен ( преди 3 години )
    хаха, разбирачите ако не чаткате какво значи парник и парникови газове по-добре погледнете планетата венера, само за протокола - цената на батериите от 2010 до 2020 падна с 87%, а цената на соларните панели с 82%; недоглеждане от ваша страна е да не си сложите панели на покрива, но ви трябва малко акъл, а нямате никакъв
  • #9
    анонимен ( преди 3 години )
    шминтири, дори и сега батерии и соларни панели са най-евтиния вариант, ама отде да го знаеш, същото важи и за рециклирането на гуми, отде да знаеш такива неща, кръгова икономика, затворен производствен цикъл ти звучат като думи на китайски, нали?
  • #8
    Тинтири-минтири ( преди 3 години )
    Който си мисли, че миксерите ще поевтинеят - да иде да погледне цените на ценните метали, които се влагат в тях :) Всички производители (разбира се престъпника Мъск го изключваме) са единодушни, че среден клас кола с повече от 300-400 км пробег не може да се направи, става непродаваемо скъпа. "Големия" пробег е за лукс сегмента. И пак се разчита на държавните субсидии - без тях продажби няма да има! А това пак са вашите пари, които вместо за здраве, образование и инфраструктура отиват за щуротия
  • #7
    Тинтири-минтири ( преди 3 години )
    До 6 - може... ама е икономически неизгодно, кой работи, за да се вътри с пари?
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    нямало било технология за рециклиране, сега вие може и да не знаете, че и гумите може да се рециклират, ваша си работа
fallback
Последни