fallback

Европа поиска от Китай и САЩ по-бърза забрана на ДВГ

Великобритания и Нидерландия настояват за обединение на силите за глобална електрификация

Членове на правителствата на Великобритания и Нидерландия призоваха властите в САЩ и Китай да забранят продажбата на автомобили с двигатели с вътрешно горене през 2035 година.

По информация на изданието Electrek, изявлението е направено в навечерието на поредната конференция на ООН, посветена на климатичните промени. Според европейските участници, тъй като са водещи автомобилни пазари, САЩ и Китай могат да помогнат за достигане на целите от Парижкото споразумение за климата, а също така и да ускорят поевтиняването на електромобилите.

Министърът на транспорта на Великобритания - Грант Шапс, държавният секретар на Нидерландия - Стивън ван Вайенберг, са помолили САЩ и Китай за подкрепа на плановете на ЕС и за пълна забрана на продажбата на бензинови и дизелови автомобили от 2035 година. В двете европейски държави отказът от колите с конвенционално задвижване трябва да стартира през 2030 година, а през 2035 година ще бъдат забранени и хибридите.

Авторите на идеята за обединение на усилията на държавите и на автомобилните производители смятат, че това е начинът за по-бързо развитие на електромобилите и съответно за намаляване на тяхната стойност. Според прогнозите изравняването на цените на "зелените" превозни средства и на електрическите ще стане факт през 2025 година.

Китай вече публикува своя план за електрификация, но в него не се предвижда пълно прекратяване на вредните емисии CO₂, тъй като не включва забрана на хибридите след 2025 година. Що се касае до САЩ, там няма общонационална стратегия да отказ от конвенционалните двигатели, а всеки щат сам решава кога да въведе забрана. Засега тя е факт само в Калифорния, Вашингтон и Ню Йорк.

fallback
  • #25
    Тинтири-минтири ( преди 3 години )
    18: Да преминем на зелена соларна енергия, за което нямам против, трябва да има РАБОТЕЩО решение за съхранение на енергията, иначе няма как да стане. А от всички съществуващи начини - съхранение под формата на водород изглежда най-смисленото по спомен 500 000 м3 пещера може да съхранява еквивалент на 100 ГВч. А ако съхраняваме енергията под форма на водород, най-логичното е да го горим в ДВГ, а не да правим безмислени тъпизми като електричките! Батериите просто не са решение - Нов проблем са!!
  • #24
    анонимен ( преди 3 години )
    хаха, германия се пише с Я, а токът за миналата година по различни данни и сметки, генериран от зелени източници плюс инсталациите за биогорива, са между 46 и 51%, преди години беше около нулата
  • #23
    анонимен ( преди 3 години )
    шминтирит, като направиш прогноза, която да се сбъдне и на йота може и да се впечатля, но очевидно спориш за неща, от които чаткаш много малко, абе тесла фалираха ли? що не споменеш цифри за цената на батерии + соларни панели+ елекрички? планетата е *** по много причини и разхищението на енергия, както и нефта са в корена на проблема
  • #22
    TSLA ( преди 3 години )
    ЕС внася петрол за над половин трилион евро годишно. Градският смог лишава хората в градоете от кислород и работоспособност. Бедност, зависимост и болести - това са днешните коли. И все нещо им има, все нещо за правене. Накъдето и да се завъртиш, г.зa ти все отзад.
  • #21
    анонимен ( преди 3 години )
    хаха, аз да съм защитавал някога социализма? това мъртвородено недоносче? нещо яко сте се объркали, колкото до тези "120 милиона" айде да видим дали първи не са в източна европа, а после да видим като процент колко са от общото население, а па най-накрая да видим къде има по-прилични резултати? русия? африка? китай? сащ? дрънкате си опорките ей-така от мързел
  • #20
    анонимен ( преди 3 години )
    13 - за поселдната година, в Германиа ток от ТЕЦ, ВЕЦ, АЕЦ е 56%, от вятър и слънце и подобни е 44%. Имат недостиг на ток, въглищата си ги копаят сами, газ от Русия, и при новите цени,от сега се молят за мека зима, че иначе скъпо ще им излезе, независимо от СП-2. Относно САЩ и Китай - на тях дали им пука какво иска Европа? И без това, цялата дандания е САМО предложение, което най-вероятно нямя да мине в 50% от страните в ЕУ.
  • #19
    Тинтири-минтири ( преди 3 години )
    До 12: Нещо не разбрах какво съм признал - аз синтетичното гориво го защитавам от години като единствената смислена зелена алтернатива, и никога не съм отричал, че съсипваме планетата, но повярвай, не са автомобилите в основата. А това, че си бил бил инженер, явно е някакъв вид атестация, от която за съжаление съвсем, ама съвсем малко се впечатлявам повярвай ;)
  • #18
    анонимен ( преди 3 години )
    не съм казвал, че е лесно да се стабилизира системата на определени херцове, но щом германия може да го направи, значи всяка развита страна в ОИСР може, не че нещо но цяла латинска америка може да генерира изключително много първична енергия от вецове, колкото до немския зор- така е като започнаха изключително рано, но отпадъците от френските аеци имат период на полуразпад до няколко милиарда години, кое е *** не е трудно да се каже
  • #17
    Тинтири-минтири ( преди 3 години )
    До 14 ти си ненормален - официалните данни на ЕК показват, че 120 милиона европейци (по-точно граждани на "Съюза") живеят в бедност и социално изключване - това е всеки 5ти европеец!!! И това бяха данни от преди пандемията, която докара още десетки милиони до това дередже. Да не е същото да си беден в Гана или Кот д'Ивоар и в Европа, но социалното неравенство е огромно!!! А така наречената "ножица" се разтваря все повече и повече! Слезте на земята ако обичате!
  • #16
    До 14 ( преди 3 години )
    Цената за малките неравенства са високи данъци, работещи бедни със спадащ жизнен стандарт, резултирал в трицилиндрови малки автонедоразумения, благодарение на крякащи зелени избирани от де б или, които не се усещат как им дърпат килимчето, абе социализъм отвсякъде. Това вече го играхме и знаем резултата.
fallback
Последни