IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шефът на Toyota: Електрификацията е катастрофа за Япония

Стратегията за достигането на нулеви вредни емисии трябва да бъде по-гъвкава, категоричен е Акио Тойода

Президентът на Toyota - Акио Тойода, отново атакува глобалната електрификация, към която са се насочили всички автомобилни производители. Според него, тази стратегия е напълно грешна и може да се превърне в катастрофа за икономиката на Япония, съобщава Automotive News.


Акио Тойода


Според Тойода, резкият преход към "зелени" автомобили ще доведе до загубата на милиони работни места. За да бъде избегнато това, трябва да се подхожда много по-разумно - например, да се залага на хибриди, които са свързващото звено между превозните средства с двигатели с вътрешно горене и електромобилите.

Шефът на Toyota вижда два варианта за развитие на японската автомобилна индустрия. В първия случай електромобилите да се произвеждат само за износ, а във втория - производството им се прекратява напълно. Тойода отново предупреди, че Япония ще остане без електричество, ако целият автомобилен парк на страната се състои от коли на ток.

При втория сценарий обаче страната ще произвежда с около 8 млн автомобили на година по-малко, което означава и загуба на 5,5 млн работни места.

"Ако те решат, че двигателите с вътрешно горене са враг, ние няма да можем да произвеждаме почти никакви автомобили. Намаляването на вредните емисии CO₂ трябва да бъде съобразено с особеностите на автомобилната индустрия за всяка отделна страна и технологиите, които тя използва", категоричен е Тойода.

По този начин шефът на най-голямата автомобилна марка в света реагира на новата политика на властите в САЩ, които искат да накарат американците да купуват само изцяло "зелени" автомобили. Освен в Toyota на същото мнение са и в Honda, където също продават предимно хибриди в САЩ.

"Моделите с комбинация от бензинов двигател и електромотор са голяма крачка към нулеви вредни емисии. Те са по-евтини и може да се продават в държави, в които няма инфраструктура за електромобили. Освен това, тяхното производство ще позволи смекчаване на удара по икономиката на различни държави, в това число и Япония", уверен е Тойода.

Самата Toyota годишно произвежда 18,1 млн хибридни автомобила. По сметки на компанията, това намалява въглеродната среда с толкова, колкото и ако беше продала 5,5 млн електромобила.

Снимки: Toyota

0 от 500
  • #43
    2 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    невежите го ВЕ да много мразите да се казва, че сте невежи, че и неграмотни...
  • #42
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    хаха, знаех си, че още бъркате силиконовата долина със силициева такава, а парниковия ефект ви е тъмна индия също
  • #41
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    поне да бяхте чули за геотермална енергия, термопомпи, топлообменници, вакуумни помпи или хибридни системи, пишете дивотии от скука, ако толкова много мразите панелите за ток и топла вода от слънце ей ви други технологии, но никой няма да ви даде ей така една камара пари
  • #40
    2 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Защото договорите са 20 годишни и сега ако сключиш, ще го сключиш на 16 ст. Рискът е при преминаване към еврото на колко ще се равняват 16 ст. Може да са 8 цента, но може и да са 3 цента
  • #39
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До 41 ( преди 2 години )
    Ти като "се занимаваш с това" защо така леко пропускаш факта, че преференциалната цена на изкупуване се определя всяка година и със всяка следваща година пада с поне 20%?!?! Да изградиш такава инсталация, към днешна дата има смисъл ако имаш напълно излишни 50 000лв и грам акъл нямаш да ги вложиш в нещо по доходоностно от фотоволтаици!А догодина като има 60% държавна субсидия за изграждане на 5kWh по домакинствата и цената се срине още, ела да ми обясняваш колко е изгодно!!
  • #38
    8 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    лична употреба на апартамент от 40 квадрата е едно, лична употреба на къща от 200 квадрата на кота 0 е друго. но първо селяните ще трябва да си измажете къщите поне малко от малко
  • #37
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    при правилна експлоатация старите акумулатори държаха по 8-10 години, не се кахърете за неща, от който хал хабер си нямате
  • #36
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Продължение от предното: Много хора много знаят колко е яко да имаш електрическа кола или ток от ВЕИ. Аз се занимавам с такива работи и съвсем отговорно заявявам, че за лична употреба абсолютно не е ефективно. Единственото, което има икономическа логика е да си направиш 30 кв инсталация и да продаваш на енергото с 20 годишен договор. Около 45 хил. лв струва и се изкарват около 5 хил на година. Това при сега намалената цена на 16 ст/kWh
  • #35
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    хаха, без средно къде сте тръгнали да спорите? след като не разбирате какво значи озонова дупка и парников газ просто не се излагайте
  • #34
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Колега с "Хубаво 40 бона" - по принцип си прав, но не съвсем. Ясно е, че няма само да си зареждаш колата с тая инсталация - може да караш и почти само на нея, тъй като през деня не хабиш ток, а ще го ползваш като се прибереш вкъщи. Ако искаш да събираш тока от панелите, че да го ползваш вечерта, малко се оскъпява работата (много) - някъде около 100 хил. лв е ще стане да осигуриш 4 часа по 5 кв. Батериите ще умрат след 7-8 години. Това с LiFePo4 батерии.