IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шефът на Toyota: Електрификацията е катастрофа за Япония

Стратегията за достигането на нулеви вредни емисии трябва да бъде по-гъвкава, категоричен е Акио Тойода

Президентът на Toyota - Акио Тойода, отново атакува глобалната електрификация, към която са се насочили всички автомобилни производители. Според него, тази стратегия е напълно грешна и може да се превърне в катастрофа за икономиката на Япония, съобщава Automotive News.


Акио Тойода


Според Тойода, резкият преход към "зелени" автомобили ще доведе до загубата на милиони работни места. За да бъде избегнато това, трябва да се подхожда много по-разумно - например, да се залага на хибриди, които са свързващото звено между превозните средства с двигатели с вътрешно горене и електромобилите.

Шефът на Toyota вижда два варианта за развитие на японската автомобилна индустрия. В първия случай електромобилите да се произвеждат само за износ, а във втория - производството им се прекратява напълно. Тойода отново предупреди, че Япония ще остане без електричество, ако целият автомобилен парк на страната се състои от коли на ток.

При втория сценарий обаче страната ще произвежда с около 8 млн автомобили на година по-малко, което означава и загуба на 5,5 млн работни места.

"Ако те решат, че двигателите с вътрешно горене са враг, ние няма да можем да произвеждаме почти никакви автомобили. Намаляването на вредните емисии CO₂ трябва да бъде съобразено с особеностите на автомобилната индустрия за всяка отделна страна и технологиите, които тя използва", категоричен е Тойода.

По този начин шефът на най-голямата автомобилна марка в света реагира на новата политика на властите в САЩ, които искат да накарат американците да купуват само изцяло "зелени" автомобили. Освен в Toyota на същото мнение са и в Honda, където също продават предимно хибриди в САЩ.

"Моделите с комбинация от бензинов двигател и електромотор са голяма крачка към нулеви вредни емисии. Те са по-евтини и може да се продават в държави, в които няма инфраструктура за електромобили. Освен това, тяхното производство ще позволи смекчаване на удара по икономиката на различни държави, в това число и Япония", уверен е Тойода.

Самата Toyota годишно произвежда 18,1 млн хибридни автомобила. По сметки на компанията, това намалява въглеродната среда с толкова, колкото и ако беше продала 5,5 млн електромобила.

Снимки: Toyota

0 от 500
  • #63
    37 rate up comment 5 rate down comment
    Бембо ( преди 3 години )
    Колите замърсявали смешници! Горим *** на цяла европа колите им виновни! Земята пълна с пласмаса,колите им виновни! Сечат горите на поразия -колите им виновни айде спрете се вече!
  • #62
    28 rate up comment 4 rate down comment
    неразбиращ жичкаджия ( преди 3 години )
    еми нямаше да имаме проблем с тока,ако бяхме изградили нови мощности(аец),но слугите на господарите всички имат перки и вец,зелената най скъпа енергия и задължената държава да я купува по договор за 25 години напред,цената на тока излита в космоса направо,или по-точно в бг политическата черна дупка
  • #61
    25 rate up comment 3 rate down comment
    Гост3 ( преди 3 години )
    Даа,големите корпорации изсякоха горите,замърсиха въздуха с тяхните фабрики и си напълниха гушите,пък сега простолюдието ще плаща,акциз за това и онова щото са вредни за околната среда!
  • #60
    30 rate up comment 2 rate down comment
    бъчваря ( преди 3 години )
    Аз тия работи за недостиг на електроенергия, ако всички минем на ел. автомобили, го говоря от десетина години. Няма как да излезе сметката без нови ядрени мощности.
  • #59
    26 rate up comment 4 rate down comment
    Класика ( преди 3 години )
    Един човек с акъла си! Останалите станаха зомби които слушат какво им нареждат педофилите и извратеняци те нарекли себе си загрижени за бъдещето!!! А всъщност искат с разни нелогични забрани и измислени неща да легитимират своето извратено бъдеще! Събудете се и се пазете и на бунт и война,защото сложиха Байдън да прикрива като Гешев извратеняците на Европа!
  • #58
    22 rate up comment 7 rate down comment
    Пешо ( преди 3 години )
    Тия ел акумулаторни коли са поредната глупендърщина на популацията.А за въглеродният диоксид ли - та ние го издишване на всяка глътка въздух. Той ако беше отровен, да сме изпоумрели досега.
  • #57
    21 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Предлагам на вашето внимание цитат от евро чиновник. Те, в частност тази *** Майдел /Паунова/ говорят само предварително уточнени опорки, така че цитата на практика обвързва цялата европейска комисия и парламент : Според нея, предизвикателствата са част от Зелената сделка и ще ги усетим по-рано. Това са растеж на цените на енергията, по-голяма енергийна бедност, неравен достъп до чист транспорт.В този ред на мисли, който си представя евтин елекрически транспорт е наивник.
  • #56
    7 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    след като сте толкова велики си давате всичките пари и залагате срещу тесла, ривиан и лусид, да ви видим колко ще спечелите, въздух под налягане, но произведен от селян чета след ядене на боб
  • #55
    4 rate up comment 18 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    го ве да си бяхте го ве да си останахте. немците са много прости, нали така? за парниковия ефект се учи в 6-ти клас, барем на село да бяхте видели парник
  • #54
    5 rate up comment 21 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    И на кой му трябва личен автомобил за всеки? Обществения транспорт и това е. До село - с рейс, влак, такси, споделено. Хем ел мрежата няма да се разширява в пъти заради едни милиони км. жица пред панелите, хем градския транспорт на вечна печалба. Шукар.