Автомобилите с турбо-двигатели и директно впръскване на бензин работят бързо и изразходват малко гориво. Понякога обаче разходите за поддръжка и ремонт на тези агрегати (както и пропилените нерви) са по-големи от спестените от използването им средства.
Причината за проблема е техният начин на работа. При турбо-моторите с директно впръскване бензинът под високо налягане (до 250 бара) се подава директно в цилиндъра. Високо налягане е необходимо не само за „избутване“ на горивото в цилиндъра за сгъстен въздух, но и за осигуряване на правилното количество.
Подаването на гориво е подобно на цикъла на дизеловия двигател и също като него позволява в някои режими да се намали сместа на съотношението между гориво и въздух от 1:14 до супер-икономично 1:40. Често обаче именно това се оказва проблем, твърдят експерти от ZR, които посочват най-сериозните недостатъци на турбомоторите.
Недостатъци на турбо-двигателите с директно впръскване (ГАЛЕРИЯ):
Двигателите с директно впръскване при леко натоварване се загряват по-бавно, когато навън температурите са ниски, а това е сериозен минус, особено ако се използват в някои региони на света. Все още незагрелият двигател не работи с максимална ефективност, тоест не пести гориво, а освен това не „загрява“ добре водача и пътниците. Този мотор дори се износва по-бързо, като кратките пътувания през зимата са особено вредни за него, тъй като не достига до нормална работна температура.