IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кои са 9-те най-големи проблема на турбо-моторите?

Техните основни предимства често се превръщат в причини за огромни разходи

Автомобилите с турбо-двигатели и директно впръскване на бензин работят бързо и изразходват малко гориво. Понякога обаче разходите за поддръжка и ремонт на тези агрегати (както и пропилените нерви) са по-големи от спестените от използването им средства.


Турбомотор


Причината за проблема е техният начин на работа. При турбо-моторите с директно впръскване бензинът под високо налягане (до 250 бара) се подава директно в цилиндъра. Високо налягане е необходимо не само за „избутване“ на горивото в цилиндъра за сгъстен въздух, но и за осигуряване на правилното количество.

Подаването на гориво е подобно на цикъла на дизеловия двигател и също като него позволява в някои режими да се намали сместа на съотношението между гориво и въздух от 1:14 до супер-икономично 1:40. Често обаче именно това се оказва проблем, твърдят експерти от ZR, които посочват най-сериозните недостатъци на турбомоторите.

Недостатъци на турбо-двигателите с директно впръскване (ГАЛЕРИЯ):


0 от 500
  • #17
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Fuel ( преди 2 години )
    До колегата който не вярва за разхода, този разход се постига постоянно на х6 3.0 дизел 2020г., с шофиране със 90-100км/ч.
  • #16
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Джаба ( преди 2 години )
    TDI всичко друго е компромис
  • #15
    13 rate up comment 1 rate down comment
    //// ( преди 2 години )
    А до автора на статията, какво означава един двигател да работи бързо? И ако може, как работи пък двигател бавно?
  • #14
    15 rate up comment 4 rate down comment
    //// ( преди 2 години )
    #13 остави ги тукашните коментиращи. Наскоро един тук ми се кълнеше, че неговият СУВ 3.0 дизел над 250 к.с. при нормално каране му горял 6/100.
  • #13
    11 rate up comment 11 rate down comment
    от Сидней Австралия ( преди 2 години )
    В точка 3 няма ли кой да им каже че 1.3 е двигател за косачка а не кола. И в кое измерение разхода е 5/100? На моя автоматик е няколко пъти по толкова, понеже е икономичен. В друга матрица ли сте?
  • #12
    10 rate up comment 5 rate down comment
    Ронин ( преди 2 години )
    Абсолютни глупости!
  • #11
    10 rate up comment 16 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Не знам кой е писал тия глупости, но двигателя достига 90 градуса за под минута работа на място. Разходът на магистрала с 120 е под 5/100 бензин.
  • #10
    6 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Имам рено. Май 1.3. Има турбо.Нз дали е директно впръскване.За 1 км пътуване в салона е топло.
  • #9
    14 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Те съвремените турбомотори освен директното имат и нормални дюзи и отпада проблема с нагарите на всм.клапани, който засягаше главно коли дето се карат градско в по ниски обороти. Капризни са на масло само.Тва за уплътненията на дюзи на 60 хил е глупост, чак към 250-300хил и не е философия, абе на руските пиянки от ЗРглупостите, както обикновено.
  • #8
    24 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    И разбира се пишмaн автора е пропуснсл че има турбомотори без директно впръскване където изброените проблеми не съществуват а и на всичкото отгоре могат и да се газифицират!