IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Англичани направиха хибриден всъдеход с пробег 7000 км

Един от създателите на машината е работил над McLaren F1

Британската компания Fering Technologies, която е основна от бившия инженер на McLaren и Ferrari - Бен Скот-Гедес, представи хибридния си всъдеход Pioneer. Той се отличава с нестандартна конструкция, ниско тегло и невероятно звучащия пробег с едно зареждане - 7000 км. Създателите на машината смятат, че тя ще заинтригува пътешественици, полярни изследователи и аварийно-спасителните служби.


Pioneer


Шефът на Fering Technologies - Бен Скот-Гедес, е работил с Гордън Мъри над създаването на легендарната суперкола McLaren F1, а също така и над умопомрачително бързия Caparo T1. Неговият нов проект обаче е напълно различен - Скот-Гедес иска да пусне на пазара "високоадаптивен всъдеход с модулна конструкция", която да може са се конфигурира и обновява за определени задача, като в това число променя и задвижването си.

За постигането на обявения пробег от 7000 км с едно зареждане трябва да помогне и необичайната конструкция на машината. В основата на Pioneer е рама с алуминиев каркас, усилен с композитни елементи. Външните панели са направени от канвас - изключително здрава, плътна и устойчива тъкан, изработена от преплетени памучни влакна.


Pioneer


Задвижването на всъдехода става с хибриден силов агрегат с два електромотора, развиващи 600 Нм въртящ момент. Те се захранват от батерия с капацитет 20 кВт/ч, направена от литиево-титаниеви клетки. Тя е по-слаба от литиево-йонните акумулатори, но пък работи при по-екстремни условия - до -50 градуса по Целзий. Само на електричество Pioneer ще изминава до 80 км.

Ролята на "удължител на пробега" е поверена на 3-цилиндров двигател от Smart с обем 800 куб. см. Той работи на биодизел, като горивото ще се помещава в няколко резервоара. При нормални условия двигателят върти генератор, който изработва енергията, нужна за задвижване на електромоторите и за зареждане на батерията. Последната се използва като резервен източник на мощност - например, когато трябва да бъде преодолян сложен участък от пътя.


Pioneer


Създателите на всъдехода твърдят, че той е оборудван с механични диференциали, а пътният му просвет достига 80 мм. Машината може да се катери по хълм с наклон 60 градуса и да преминава ровове и водни препятствия с дълбочина до 1,4 метра. Товароподемността е равна на собственото тегло - 1500 кг. А от динамичните характеристики се съобщава само максималната скорост - 125 км/ч.

Прототип на Pioneer вече преминава изпитания, като машината дори е тествана от потенциални клиенти. Серийното производство трябва да стартира през първата половина на 2022 година, като цената на всъдехода започва от 150 000 британски лири (176 000 евро).


Pioneer

Снимки: Fering Technologies

0 от 500
  • #4
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Сбъркали са клиренса, пропускайки една нула - стига до 800мм (вариативен, естествено), но другите неща са достоверни - поне според сайта на производителя - Fering Technologies. Не ми се търси оригиналната статия, но и не виждам смисъл.
  • #3
    13 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    80мм. просвет, пълен смях, отново не добре превеждане на гугъл преводач и пълна некадърност на преписвача, който се води "журналист"
  • #2
    16 rate up comment 0 rate down comment
    ха ха ха ( преди 2 години )
    Статията е много забавна... като започнем с каркасите и канвасите, минем през титаничния просвет от 80мм и стигнем до 7000км пробег и 600нм въртящ момент от електромотор захранван от 800см3 мотор. То ако ставаше така двигател не ти трябва, щяхме да караме на динамо.Тея 1500кг товароподемност няма да стигнат само за горивото...Нещо физиката куца или превода е пълна драма.
  • #1
    8 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Мдаа 7000км. пробег? Може, ако има 2000литров резервоар за гориво.