IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

6700 души ще участват в разработката на новия Duster

Същият екип ще се труди и над бъдещия голям кросоувър Bigster

Третото поколение на кросоувъра Duster ще се разработва в Румъния, но с участието на чужди специалисти. Това разкри пред изданието AutoExpert - Дани Ле Вот, шеф на подразделението на Renault Group, в което влизат румънският производител Dacia и руският Lada.


Dacia Bigster


Топ-мениджърът посочи, че в проекта ще бъдат включени 4000 инженера и още 2700 специалисти в други области. Те ще работят едновременно върху създаването на двата автомобила - следващия Duster и по-големия Bigster.

Двата SUV-модела ще бъдат построени на една и съща модулна платформа - CMF-B, на която през 2024 година ще преминат и автомобилите на Lada. Бъдещият Bigster ще е по-голям от двата автомобила, като дължината му ще бъде 4,6 метра срещу 4,3 метра на Duster. Съответно, това ще доведе и до различно позициониране на пазара. Duster ще играе ролята на всъдеход със задвижване на четирите колела, докато Bigster ще бъде кросоувър - просторен модел с високо място на седалките, предлагащ комфорт при дълги пътувани.

Освен това, от думите на Ле Вот стана ясно, че дизайнът на Bigster ще бъде "по-брутален", за да може той да се хареса на клиентите в Германия. В същото време Duster ще получи поне 6 различни вариации, които ще бъдат адаптирани към услония в различни държави. Производството на модела ще се осъществява в 4 завода, но целият проект ще се ръководи от румънската фирма Renault Technologie Roumanie (RTR).

По предварителни данни, новата Dacia Duster ще бъде показана през 2024 година, докато Bigster ще се появи през първата половина на 2025 година. Тогава се очаква и дебюта на следващото поколение на Lada Niva.

Снимка: Autoexpert.ro

0 от 500
  • #5
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Двигателят е важен
  • #4
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Jm2 ( преди 2 години )
    Ръбове. Тази мода да махнат плавните извивки и да ги заменят с ръбати форми е абсолютно неподходяща за автомобил, на който основното послание е "аз съм практичен". Защото при леко чукване с малка деформация заоблената форма се възстановява безпроблемно, а смачкания ръб няма оправяне.
  • #3
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    С това може да избият рибата но само ако пуснат истинска офроуд версия. Да му сложат по здраво окачване, раздатка за бавни предавки и поне един блокаж на задния диференциал. Пак ще е паркетник но поне ще може и в гората да върви прилично за разлика от другите на пазара.
  • #2
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    толкова детайли няма в един автомобил колкото инж ще работят
  • #1
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Не кола, а совалка ще бъде това!