Автомобилната индустрия претърпя 2 сериозни удара, след като първо избухна пандемията на коронавирус, което беше последвана от недостиг на микрочипове. И ако търсенето на нови коли постепенно се възстановява въпреки пандемията, то липсата на полупроводници все още създава много главоболия на производителите на автомобили.
За BMW и Mercedes обаче недостигът на чипове може да се окаже дори нещо, от което те само ще спечелят. Двата германски производителя на луксозни автомобили са осъзнали, че хората са готови да чакат няколко месеца за своя нова, лъскава кола, като дори са склонни да отделят повече пари за нея. И няма нужда цените, които скочиха заради недостига на автомобили на пазара, да се свалят след края на кризата.
В последно време двете марки бяха сериозни критикувани за преследване на обем продажби с пускането на голям брой по-малки и съответно по-евтини модели. Те няма да изчезнат скоро, но производителите им се фокусират върху производството и продажбата на по-големи и по-скъпи автомобили, които носят и по-големи печалби. Така вместо обем на продажбите, BMW и Mercedes ще гонят повече приходи.
Това беше потвърдено от Харалд Вилхелм - главен финансов директор в компанията-майка на Mercedes - Daimler. В интервю за вестник Financial Times той заяви, че „ние съзнателно ще намалим нивото на търсене и ще се насочим към моделите от по-високите и по-луксозни класове."
В същия стил се изказа и колегата му от BMW - Никола Питър, който заяви, че се „наблюдава значително подобрение в ценовата мощ на моделите на BMW през последните 24 месеца.“ Затова и планът на компанията е да продължи да поддържа цените на днешните си нива, като това се постига с правилно управление на доставките на нови автомобили.
Според експерти, в Mercedes и BMW са наясно, че хората ще плащат още повече за луксозните си автомобили и следователно цените няма да паднат, дори след като недостигът на микрочипове приключи. Анализатори посочват, че намаляването на отстъпките в автомобилната индустрия само с 1% носи на компаниите печалби в размер на 20 млрд долара. А в Европа и САЩ отстъпките са намалели с 2% след избухването на пандемията от коронавирус.
Затова и тези, които се надяват да получат добра сделка с нов Mercedes, след като недостигът на микрочипове приключи, ще бъдат разочаровани. Същото важи и за BMW, като и двете компании просто преминават към подхода на Ferrari. Там отстъпки и промоции няма и хората са готови да чакат дълго време, за да получат своя нов автомобил.
Снимки: Mercedes-Benz, BMW