IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Mercedes и BMW ще продават по-малко коли, за да запазят високите цени

Двата германски премум-производителя може да спечелят от кризата с чиповете

Автомобилната индустрия претърпя 2 сериозни удара, след като първо избухна пандемията на коронавирус, което беше последвана от недостиг на микрочипове. И ако търсенето на нови коли постепенно се възстановява въпреки пандемията, то липсата на полупроводници все още създава много главоболия на производителите на автомобили.


Mercedes-Benz


За BMW и Mercedes обаче недостигът на чипове може да се окаже дори нещо, от което те само ще спечелят. Двата германски производителя на луксозни автомобили са осъзнали, че хората са готови да чакат няколко месеца за своя нова, лъскава кола, като дори са склонни да отделят повече пари за нея. И няма нужда цените, които скочиха заради недостига на автомобили на пазара, да се свалят след края на кризата.

В последно време двете марки бяха сериозни критикувани за преследване на обем продажби с пускането на голям брой по-малки и съответно по-евтини модели. Те няма да изчезнат скоро, но производителите им се фокусират върху производството и продажбата на по-големи и по-скъпи автомобили, които носят и по-големи печалби. Така вместо обем на продажбите, BMW и Mercedes ще гонят повече приходи.


BMW


Това беше потвърдено от Харалд Вилхелм - главен финансов директор в компанията-майка на Mercedes - Daimler. В интервю за вестник Financial Times той заяви, че „ние съзнателно ще намалим нивото на търсене и ще се насочим към моделите от по-високите и по-луксозни класове."

В същия стил се изказа и колегата му от BMW - Никола Питър, който заяви, че се „наблюдава значително подобрение в ценовата мощ на моделите на BMW през последните 24 месеца.“ Затова и планът на компанията е да продължи да поддържа цените на днешните си нива, като това се постига с правилно управление на доставките на нови автомобили.


BMW


Според експерти, в Mercedes и BMW са наясно, че хората ще плащат още повече за луксозните си автомобили и следователно цените няма да паднат, дори след като недостигът на микрочипове приключи. Анализатори посочват, че намаляването на отстъпките в автомобилната индустрия само с 1% носи на компаниите печалби в размер на 20 млрд долара. А в Европа и САЩ отстъпките са намалели с 2% след избухването на пандемията от коронавирус.

Затова и тези, които се надяват да получат добра сделка с нов Mercedes, след като недостигът на микрочипове приключи, ще бъдат разочаровани. Същото важи и за BMW, като и двете компании просто преминават към подхода на Ferrari. Там отстъпки и промоции няма и хората са готови да чакат дълго време, за да получат своя нов автомобил.

Снимки: Mercedes-Benz, BMW

0 от 500
  • #7
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Свършия тая прехвалената немска пропаганда, вече всеки може да направи бърз електромобил, елементарно е. Сега да видим какво друго предлагат?
  • #6
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Карач ( преди 1 месец )
    Като няма полупроводници, да ползват цели проводници. .....хаха
  • #5
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Като не предлагат отстъпки и потребителите не могат да направят добра сделка , дали пък същите тези потребители няма да отидат при други марки , и да направят добрата сделка !?! Времето ще покаже.
  • #4
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ами защо тогава започнаха преди години да продават нисък клас коли? А-класа, GLA, 1-ва серия, X1 и производните им? Защото искаха да са масови и надценката там е основно заради емблемата?
  • #3
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    не ми стана ясно защо немската тройка се навря в нискобюджетните класове а да заради меринджеите и маркетолозите и печалбата от това да продаваш шкода рено или пежо в друга по скъпа опаковка
  • #2
    8 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Това може би, може да си го позволят за 7 или S-клас, но за масовките, най-много да загубят. Много отдавна 1,3, че дори и 5-серия, като всичко от МВ вкл. Е-клас е минало покрай премиум. Останки от 90-те, началото на века.
  • #1
    14 rate up comment 4 rate down comment
    none ( преди 1 месец )
    И ще последват съдбата на Vertu ... Нищо, масовите марки ще продават и заради тях, както и китайците. И двете марки не блестят особено в електрическата мобилност към момента, а като намалят обемите на производство съвсем ще изгаснат.