Някои производители на автомобили произвеждат превозни средства с по-малко полупроводникови чипове, за да отговорят на недостига, който засегна индустрията през последните месеци. Компаниите са принудени да режат от системите за безопасност на най-новите им модели, съобщава Autocar.
Две от най-скъпите версии на Ford Puma, например - Titanium и ST-Line, се произвеждат в по-евтина спецификация Design. Тя използва по-малко чипове и съответно остава без някои определени функция. Сред тях са асистент за дългите светлини, задни сензори за паркиране, помощ за поддържане на лентата на движение, предупреждение за напускане на лентата, автоматично аварийно спиране, откриване на пешеходци и колоездачи и спиране след сблъсък.
Същото важи и за модела EcoSport в ниво на оборудване ST-Line, при което някои от тези функции също отсъстват. Съответно, това се отразява и на цената на автомобилите, като във Великобритания тя е между 900 и 1500 лири по-ниска. Според говорител на Ford, клиентите могат да изберат дали да получат колите си в новите варианти след изчакване от 1-2 месеца или да чакат по-дълго, докато доставките на чипове бъдат възстановени.
Друг производител - Volvo, на свой ред призна, че е бил принуден да изключи един от допълнителните пакети, които предлага за кросоувъра XC60. В него влизат системи, които наблюдават слепите зони, предупреждават за трафика, като имат функция за аварийно спиране и други.
„Високият основен стандарт за безопасност на XC60 не е засегнат. Липсата на тези характеристики няма да се отрази на рейтинга на нашите модели на Euro NCAP", обяви говорител на Vollvo. И допълни, че клиентите, които държат на тези системи, също ще трябва да изчакат за нормализиране на ситуацията.
Снимки: Ford, Volvo