IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota намалява наполовина производството и през октомври

Причината за промяната в плановете е липса на полупроводници

През октомври Toyota ще бъде принудена да съкрати с около 40% обемите на производство за заради новата вълна от пандемията и липсата на полупроводници. Това призна представител на японската компания пред Automotive News.


Toyota


Според първоначалния план, Toyota е трябвало да произведе 880 000 автомобила през следващия месец, но японците признават, ще ще могат да се справят с не повече от 550 000 бройки. Около 180 000 машини не достигат на заводите в чужбина, а 150 000 – на тези в Япония.

Това е вторият подобен удар, който понася компанията. В началото на август стана ясно, че заради липсата на полупроводници, които са нужни за направата на чипове, Toyota ще произведе с 360 000 автомобила по-малко от планираното. Малко по-късно и тези данни бяха променени, като планът за производство беше намален с още 70 000 единици.

Освен това, от Toyota обявиха, че през настоящата финансова година, която изтича на 31 март 2022 година, тя ще произведе 9 млн автомобила, а не както беше планирано по-рано 9,3 млн. Кризата ще засегне най-популярните модели на марката – RAV4, Corolla и Camry, както и тези на дъщерната компания Lexus.

Снимка: Toyota

0 от 500
  • #4
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Just-in-time няма нищо общо с недостига на интегрални схеми. Проблемът е в недостатъчните производствени мощности, включително на силициеви субстрати. А той се дължи на повишаването на търсене на интегрални схеми, включително на напълно безсмислените копачки на криптовалути, които са огромни чипове. Иначе just in time е глупост, която прехвърля разходите и риска от Тойота към доставчиците. Поредната японска анална глупост.
  • #3
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Гочето с голфа ( преди 2 години )
    Няма как при криза от медицински и социален характер, те да се правят на ударени и да търсят 9 млн. коли.Всички ще страдат.Най-малко обаче тези с новите технологии и задвижвания.Да не забравяме, че китайците си бълват всеки месец нов модел. Да продажбите им са относително малки, но събрани са внушителна сума.
  • #2
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Тойота става жертва на собствената си just-in-time стратегия, въпреки че се бяха запасили с чипове в началото на пандемията. Когато всички работят със складови наличности, и само малка част от компаниите са just-in-time, този модел работи, но когато всички се опитаха да станат just-in-time, за да им олекне баланса от материали на склад, дойде Ковид пандемията и срива на световната логистика свари just-in-time бизнеса тотално неподготвен. И това се видя точно когато им нараснаха поръчките ...
  • #1
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Така е представена новината , че все едно проблема засяга само Тойота ,а другите производители сигурно ще удвоят производството :)))