Липсата на основни компоненти за оборудването на новите автомобили удари сериозно големите компании и те не успяват да реализират планираните обеми на производство. Съответно, наличните на склад при дилъри коли бяха почти изкупени, а при поръчка на нов модел клиентът трябва да чака продължително време. Това доведе и до повишаване на интереса към употребяваните автомобили, чиито цените се увеличават, а добрите предложения се изкупуват мигновено.
Засилването на интереса към колите втора употреба накара изданието Autonews заедно с компанията AutoExpert да направи списък от автомобили, които не са никак надеждни и закупуването им може да донесе много проблеми на новия им собственик. Колите са разделени в 5 категории, като всички са на възраст до 7 години и с пробег до 100 000 км.
Факт е, че тяхното състояние на вторичния пазар до голяма степен зависи от това условията, в които са използвани, а също така от качеството на обслужване, както и от някои особености на конструкцията. Някои от тях излизат от строя още докато са в гаранция и това се отразява на реномето на производителя.
Модели на старо, които трябва да се избягват (ГАЛЕРИЯ):
За много купувачи именно това са идеалните автомобили, тъй като те отговарят на почти всички изисквания. Тези кросоувъри са вместителни, динамични, проходими и сравнително достъпни. Едва след това идва надеждността, която може да бъде проблем, както е в случая с един от лидерите в сегмента Volkswagen Tiguan.
Всъщност, при него проблемът беше в самото начало, като засягаше основно роботизираната скоростна кутия DSG. Това се отнася за по-старите версии, където ядовете за собственика започват още при 60 000 км пробег. Много малко кутии оцеляват без ремонт до 100 000 км. Най-често се срещат износване на дисковете и повреда на мехатроника. След 2012 година проблемите бяха разрешени.