Все повече съвременни автомобили са оборудвани с бензинови двигатели с директно впръскване на гориво. Прогресивните конструкция и дизайна на този тип двигатели обаче са предимство само до момента, в който възникнат проблеми с тях по време на работа. Порталът AutoExpert посочва слабите места на тези агрегати.
Като пример е посочен двигателят с абревиатура GDI. Това съкращение се среща в гамата на азиатските производители, които обичат да парадират с подобна информация. Всъщност, GDI е съкращение за английската фраза Gasoline Direct Injection, което означава „директно впръскване на гориво“. Основната характеристика е, че инжекторът пръска бензин директно в цилиндъра. Тоест смесването на гориво и въздух става директно в горивната камера, а не във всмукателния тракт. Предимствата на това решение са по-добра ефективност и повишена мощност, като роля за това играе и по-сложната конструкция.
В случая се използват специални вихрови клапи, които впръскват гориво с помощта на специален софтуер. Необходима е и втора горивна помпа за високо налягане. Общо-взета, като цяло енергийната система на бензинов двигател с директно впръскване е почти същата като тази, използвана при дизеловите мотори.
Какви проблеми могат да се появят при тези двигатели? Те се дължат най-вече на „дизеловите“ елементи в дизайна му. Той е проектиран да работи изключително с висококачествено гориво. Излишните примеси - като тези за увеличаване на октановото число на горивото, например, имат изключително негативен ефект върху инжекторите. Те се запушват и престават да разпръскват правилно горивото, като може да бъдат „убити“ от няколко зареждания „догоре“ с гориво с високо съдържание на сяра, желязо, фосфор и редица други.
Неправилната работа на свещите също може да направи инжекторите неизползваеми. Проблемът тук е, че няма как производителността на дюзите да бъде върната по лесния и евтин начин - с промиване, а ще трябва да се купуват нови, които никак не са евтини.
Горивната помпа с високо налягане също е чувствителна към гориво с лошо качество. Замърсяването драстично ускорява износването на нейните компоненти и в крайна сметка може да я повреди. Автомобилите с по-опростени двигатели с впръскване на гориво във всмукателния тракт на двигателя по принцип са по-устойчиви и не могат да поднесат такива изненади.