IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Dacia разкри как ще запази достъпните си цени

Румънската марка се отказва от "безполезните функции"

Румънският производител Dacia ще запази достъпната цена на автомобилите си дори в новите условия на автомобилната индустрия на натиск от страната на законодателството по отношение защита на околната среда и по-голяма безопасност на преводните средства.


Dacia Jogger


В момента повечето производителите преминават на електрическо задвижване и оборудват с най-модерни технологии своите своите автомобили. Всичко това струва пари и води до поскъпване на предлаганите модели. А Dacia успя да се наложи на пазара именно благодарение на достъпните цени на нейните автомобили.

По време на премиерата на новия Jogger на автосалона в Мюнхен продуктовият директор на Dacia - Андреа Гвинеа, беше категорична, че средностатистическият клиент на марката не иска да харчи много пари за автомобил. Той оценява дизайна на съответния модел, но счита, че не е нужно да плаща повече.


Dacia Jogger


Това е причина, поради която Dacia няма да поставя на следващото поколение на своите машини повече технологии за безопасност и комфорт, отколкото е необходимо. Затова и Jogger, например, първоначално ще бъде продаван само с двигатели с вътрешно горене, а след това и със стандартен хибриден агрегат. Зареждащ се хибрид в гамата на модела не се предвижда, защото той ще го оскъпи прекалено.

"Клиентите ни не са готови да плащат за такива технологии, затова и няма да видите задвижване на четирите колела при Jogger. Още повече, че почти нямаме клиенти, които използват своите автомобили за движение по тежки терени, като едновременно с това се нуждаят и от 7 честа в салона", обясни Гвинея пред изданието Autocar.


Dacia Jogger


Топ-мениджърът допълни, че същото се отнася за дизайна на интериора и екстериора на автомобилите. Стратегията на румънската марка е да се съсредоточи върху най-важното - моделите на Dacia да не изглеждат скучно. 

Коментарите на Гвинеа бяха предизвикани от това, че хечбекът Sandero, който е най-продаваният автомобил в Европа, получи само 2 звезди на краш-тестовете на Euro NCAP. Тази оценка се дължи именно на факта, че моделът не разполага с някои основни системи за безопасност.


Dacia Jogger


"В Dacia не преследваме "звезди", това не е нашата философия. За да постигнем 5 звезди на Euro NCAP, трябва да натъпчем нашите автомобили с огромен брой електронни системи, камери, радара и други устройство, които клиентите ни не искат и нямат намерение да използват. Това не значи, че оставаме в "каменната ера", просто търсим баланс, като вървим в крачка с технологиите, но не вдигаме цените", обясни Гвинеа.

Снимки: Dacia

0 от 500
  • #31
    12 rate up comment 0 rate down comment
    Бай Гошо ( преди 2 години )
    За всеки влак си има пътници, но няма влак който да е евтин и в същото време нов, луксозен и бърз. Всичко е въпрос на приоритети. На мен лично ми е много по-смешно като видя от луксозна стара кола да слиза човек с евтини дрехи отколкото от евтина нова кола да слезе добре облечен човек.
  • #30
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Ххх ( преди 2 години )
    Някой си купува нова Дачия за 18 000 лв примерно, друг си купува 10+ годишно БМВ да речем) за 8000лв. Кой е богатия и кой е бедния в случая?
  • #29
    6 rate up comment 11 rate down comment
    Е как!? ( преди 2 години )
    по "изпитаната" рецепта на рено: малко кола, еднодневни малолитражки, по нещо откраднато от Нисан, скърцане, тропане, миризливи пластмаси и т.н.
  • #28
    13 rate up comment 2 rate down comment
    До 29 ( преди 2 години )
    Ми купи си ги и си ги карай кво оплюваш хората които предпочитат нов автомобил с гаранция и предвидими разходи за 5 години напред. Всеки си прави сметката. За мен пък ти си прецакания. Те западноевропейците явно не са стигнали до твоето прозрение че си купуват основно нови коли, а Сандеро е първа по продажба в Европа за юли. Седнал да пише под новина за дачия колко била зле, умник. И ко гледаш угърмяния умърлен базов докер на глокиера от спийди и викаш гадна :)) ми гадна ква да е като всяка друга
  • #27
    4 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Тролът дачияр пак е ломотил глупости. Значи ако не е нова дачия, то е 15 годишна друга, така ли бе?! 5 годишна японсла или немска на същите пари като нова румънска каруца, са много по-добър избор!
  • #26
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Куриери, де
  • #25
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    * глокиери = шофьори, нещо бъг стана
  • #24
    4 rate up comment 15 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Е то е ясно как - с евтини материали ще запази цените. Тоя кошник Дачия освен за служебна кола в недобри фирми (в хубавите не купуват дачии) и то за глокиери/ шофьори и тн. - за друго не става. Споменатите глокиери, шофьори и подобни така и така не пазят и чупят всяка служебна кола, поне да е по-евтина.
  • #23
    10 rate up comment 2 rate down comment
    AAV ( преди 2 години )
    В културните държави има закони и се спазват. Когато там един автомобил поостарее, става скъп за имане и труден за поддръжка. Затова им е по-изгодно да го продадат на някой български снобар на по-ниска цена и да си спестят мъките. Ако в БГ въведат съответни еко закони и намерят начин да се спазват задължително, то и тук картинката коренно ще се промени. Ако данъкът за коли над 5 години скочи до небесата, какви коли според вас ще си купуват хората свъзможности около 20-30 хил лв? Сетихте ли се?
  • #22
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Славянин ( преди 2 години )
    Момци, най-добрата кола е СЛУЖЕБНАТА...от мен да го знаете