fallback

Dacia разкри как ще запази достъпните си цени

Румънската марка се отказва от "безполезните функции"

Румънският производител Dacia ще запази достъпната цена на автомобилите си дори в новите условия на автомобилната индустрия на натиск от страната на законодателството по отношение защита на околната среда и по-голяма безопасност на преводните средства.

В момента повечето производителите преминават на електрическо задвижване и оборудват с най-модерни технологии своите своите автомобили. Всичко това струва пари и води до поскъпване на предлаганите модели. А Dacia успя да се наложи на пазара именно благодарение на достъпните цени на нейните автомобили.

По време на премиерата на новия Jogger на автосалона в Мюнхен продуктовият директор на Dacia - Андреа Гвинеа, беше категорична, че средностатистическият клиент на марката не иска да харчи много пари за автомобил. Той оценява дизайна на съответния модел, но счита, че не е нужно да плаща повече.

Това е причина, поради която Dacia няма да поставя на следващото поколение на своите машини повече технологии за безопасност и комфорт, отколкото е необходимо. Затова и Jogger, например, първоначално ще бъде продаван само с двигатели с вътрешно горене, а след това и със стандартен хибриден агрегат. Зареждащ се хибрид в гамата на модела не се предвижда, защото той ще го оскъпи прекалено.

"Клиентите ни не са готови да плащат за такива технологии, затова и няма да видите задвижване на четирите колела при Jogger. Още повече, че почти нямаме клиенти, които използват своите автомобили за движение по тежки терени, като едновременно с това се нуждаят и от 7 честа в салона", обясни Гвинея пред изданието Autocar.

Топ-мениджърът допълни, че същото се отнася за дизайна на интериора и екстериора на автомобилите. Стратегията на румънската марка е да се съсредоточи върху най-важното - моделите на Dacia да не изглеждат скучно. 

Коментарите на Гвинеа бяха предизвикани от това, че хечбекът Sandero, който е най-продаваният автомобил в Европа, получи само 2 звезди на краш-тестовете на Euro NCAP. Тази оценка се дължи именно на факта, че моделът не разполага с някои основни системи за безопасност.

"В Dacia не преследваме "звезди", това не е нашата философия. За да постигнем 5 звезди на Euro NCAP, трябва да натъпчем нашите автомобили с огромен брой електронни системи, камери, радара и други устройство, които клиентите ни не искат и нямат намерение да използват. Това не значи, че оставаме в "каменната ера", просто търсим баланс, като вървим в крачка с технологиите, но не вдигаме цените", обясни Гвинеа.

Снимки: Dacia

fallback
  • #31
    Бай Гошо ( преди 2 години )
    За всеки влак си има пътници, но няма влак който да е евтин и в същото време нов, луксозен и бърз. Всичко е въпрос на приоритети. На мен лично ми е много по-смешно като видя от луксозна стара кола да слиза човек с евтини дрехи отколкото от евтина нова кола да слезе добре облечен човек.
  • #30
    Ххх ( преди 2 години )
    Някой си купува нова Дачия за 18 000 лв примерно, друг си купува 10+ годишно БМВ да речем) за 8000лв. Кой е богатия и кой е бедния в случая?
  • #29
    Е как!? ( преди 2 години )
    по "изпитаната" рецепта на рено: малко кола, еднодневни малолитражки, по нещо откраднато от Нисан, скърцане, тропане, миризливи пластмаси и т.н.
  • #28
    До 29 ( преди 2 години )
    Ми купи си ги и си ги карай кво оплюваш хората които предпочитат нов автомобил с гаранция и предвидими разходи за 5 години напред. Всеки си прави сметката. За мен пък ти си прецакания. Те западноевропейците явно не са стигнали до твоето прозрение че си купуват основно нови коли, а Сандеро е първа по продажба в Европа за юли. Седнал да пише под новина за дачия колко била зле, умник. И ко гледаш угърмяния умърлен базов докер на глокиера от спийди и викаш гадна :)) ми гадна ква да е като всяка друга
  • #27
    анонимен ( преди 2 години )
    Тролът дачияр пак е ломотил глупости. Значи ако не е нова дачия, то е 15 годишна друга, така ли бе?! 5 годишна японсла или немска на същите пари като нова румънска каруца, са много по-добър избор!
  • #26
    анонимен ( преди 2 години )
    Куриери, де
  • #25
    анонимен ( преди 2 години )
    * глокиери = шофьори, нещо бъг стана
  • #24
    анонимен ( преди 2 години )
    Е то е ясно как - с евтини материали ще запази цените. Тоя кошник Дачия освен за служебна кола в недобри фирми (в хубавите не купуват дачии) и то за глокиери/ шофьори и тн. - за друго не става. Споменатите глокиери, шофьори и подобни така и така не пазят и чупят всяка служебна кола, поне да е по-евтина.
  • #23
    AAV ( преди 2 години )
    В културните държави има закони и се спазват. Когато там един автомобил поостарее, става скъп за имане и труден за поддръжка. Затова им е по-изгодно да го продадат на някой български снобар на по-ниска цена и да си спестят мъките. Ако в БГ въведат съответни еко закони и намерят начин да се спазват задължително, то и тук картинката коренно ще се промени. Ако данъкът за коли над 5 години скочи до небесата, какви коли според вас ще си купуват хората свъзможности около 20-30 хил лв? Сетихте ли се?
  • #22
    Славянин ( преди 2 години )
    Момци, най-добрата кола е СЛУЖЕБНАТА...от мен да го знаете
fallback
Последни