fallback

Dacia разкри как ще запази достъпните си цени

Румънската марка се отказва от "безполезните функции"

Румънският производител Dacia ще запази достъпната цена на автомобилите си дори в новите условия на автомобилната индустрия на натиск от страната на законодателството по отношение защита на околната среда и по-голяма безопасност на преводните средства.

В момента повечето производителите преминават на електрическо задвижване и оборудват с най-модерни технологии своите своите автомобили. Всичко това струва пари и води до поскъпване на предлаганите модели. А Dacia успя да се наложи на пазара именно благодарение на достъпните цени на нейните автомобили.

По време на премиерата на новия Jogger на автосалона в Мюнхен продуктовият директор на Dacia - Андреа Гвинеа, беше категорична, че средностатистическият клиент на марката не иска да харчи много пари за автомобил. Той оценява дизайна на съответния модел, но счита, че не е нужно да плаща повече.

Това е причина, поради която Dacia няма да поставя на следващото поколение на своите машини повече технологии за безопасност и комфорт, отколкото е необходимо. Затова и Jogger, например, първоначално ще бъде продаван само с двигатели с вътрешно горене, а след това и със стандартен хибриден агрегат. Зареждащ се хибрид в гамата на модела не се предвижда, защото той ще го оскъпи прекалено.

"Клиентите ни не са готови да плащат за такива технологии, затова и няма да видите задвижване на четирите колела при Jogger. Още повече, че почти нямаме клиенти, които използват своите автомобили за движение по тежки терени, като едновременно с това се нуждаят и от 7 честа в салона", обясни Гвинея пред изданието Autocar.

Топ-мениджърът допълни, че същото се отнася за дизайна на интериора и екстериора на автомобилите. Стратегията на румънската марка е да се съсредоточи върху най-важното - моделите на Dacia да не изглеждат скучно. 

Коментарите на Гвинеа бяха предизвикани от това, че хечбекът Sandero, който е най-продаваният автомобил в Европа, получи само 2 звезди на краш-тестовете на Euro NCAP. Тази оценка се дължи именно на факта, че моделът не разполага с някои основни системи за безопасност.

"В Dacia не преследваме "звезди", това не е нашата философия. За да постигнем 5 звезди на Euro NCAP, трябва да натъпчем нашите автомобили с огромен брой електронни системи, камери, радара и други устройство, които клиентите ни не искат и нямат намерение да използват. Това не значи, че оставаме в "каменната ера", просто търсим баланс, като вървим в крачка с технологиите, но не вдигаме цените", обясни Гвинеа.

Снимки: Dacia

fallback
  • #11
    Богатите и бедните ( преди 4 години )
    Като гледам по улиците на Германия колко Дачии се движат, явно в тази страна е пълно с бедняци!
  • #10
    анонимен ( преди 4 години )
    няма какво да си говорим, дачия е за бедняци. Никой нямаше да си купува дачия, ако имаше повече пари. Всичко друго е чесане на езиците
  • #9
    Селянин ( преди 4 години )
    Така е! БМВ-то ще я размаже на светофара, но на третия светофар вече ще му светне лампата за маслото, ще скъса някой от 72-та тампона по окачването или направо ще строши кутията.
  • #8
    До 5 series ( преди 4 години )
    Е то никой не твърди, че дачията е спортен автомобил, но надали в твоето бмв има 7 места. Тук става въпрос за съвсем различни светове и гледни точки.
  • #7
    анонимен ( преди 4 години )
    Как въобще ви хрумва да засрамвате дачия с бвм на светофар?
  • #6
    анонимен ( преди 4 години )
    #5, може и да си прав, ама знаеш ли пък на мен къв кеф ми беше да изтрия номерата на всичките си майстори като си купих кола от магазина (не е Дачия, ама е същата работа). 7 години гаранция. После пак ще си купя от магазина.
  • #5
    анонимен ( преди 4 години )
    Те на повечето българи и Дачиите са им скъпи, купуват си коли до 5-10 хил лв.
  • #4
    5 series ( преди 4 години )
    Всеки път като видя картинка и билборт на дачиа ми идва смях и смях.За 30 хилядарки знаете ли ми БМВ-то.Дачиата не може да се мери с БМВ по презтиж по визия, по комфорт, по ускорение. Мога още много да изброявам. Да ми дойде която и дачия на светофата цял живот ще е засрамен.Те и да искат са произведат сериозна машина защото са рено.
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    Ще разбият пазара с тази политика, браво...
  • #2
    анонимен ( преди 4 години )
    За какво ти е Дачия като за 5000 лв можеш да си вземеш истинска кола втора употреба?
fallback
Последни