Масовата електрификация оказва влияние върху аеродинамичните свойства на автомобилите и ще доведе до пълен отказ от традиционния седан. Това заяви по време на автосалона в Мюнхен главният дизайнер на концерна Daimler - Гордън Вагенер.
В Мюнхен германският производител представи 5 нови изцяло електрически модела, които показват бъдещето на основната марка на концерна Mercedes, както и на две от нейните подразделения - Maybach и AMG. Според Вагенер, преминаването към електрически агрегати дава на конструкторите повече възможности, но има и някои ограничения.
"Електрическият седан от висок клас се нуждае от голям блок акумулатори, а това разрушава изящните пропорции на традиционния седан и кара дизайнерите да търсят нов подход. В търсенето на по-добра аеродинамика ни принуждава да експериментираме с клирънса (пътния просвет) и с някои от формите на автомобила", обяснява Вагенер.
Според главния дизайнер на Daimler, бъдещата гама от електромобили на Mercedes ще се състои от кросоувъри и от нов клас модели, които ще представляват симбиоза между седан, хечбек и купе. А основното предизвикателство пред дизайнерите на концерна е да да направят така, че автомобилите да не си приличат един с друг.
Заедно с Вагенер пред журналистите в Мюнхен застана и директорът по операциите в Mercedes-Benz - Маркус Шефер, който разкри, че преходът към електромобили може да означава край и на още един клас - този на комбита. Според него, сегашните такива модели на марката ще претърпят сериозни промени и в крайна сметка може дори да изчезнат.
"Пазарът на комбитата се свива непрекъснато, а производителите харчат милиарди за разработката на нови електрически модели. В този момент инвестицията в електрически комбита е разхищаване на средства, а това никой не може да си позволи", обясни Шефер.
Топ-мениджърът допълни, че същото важи и за кабриолетите, тъй като те също заемат прекалено малък дял от пазара. Освен това, създаването на такива модели на ток е доста трудно, тъй като поставянето на батерия на пода го прави прекалено дебел и нарушава изящните пропорции на кабриолета.
Снимки: Mercedes-Benz