IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Прогноза: Електрификацията ще убие традиционния седан

Комбитата и кабриолетите също ще изчезнат, обявиха от Mercedes-Benz

Масовата електрификация оказва влияние върху аеродинамичните свойства на автомобилите и ще доведе до пълен отказ от традиционния седан. Това заяви по време на автосалона в Мюнхен главният дизайнер на концерна Daimler - Гордън Вагенер.


Mercedes-Benz EQ


В Мюнхен германският производител представи 5 нови изцяло електрически модела, които показват бъдещето на основната марка на концерна Mercedes, както и на две от нейните подразделения - Maybach и AMG. Според Вагенер, преминаването към електрически агрегати дава на конструкторите повече възможности, но има и някои ограничения.

"Електрическият седан от висок клас се нуждае от голям блок акумулатори, а това разрушава изящните пропорции на традиционния седан и кара дизайнерите да търсят нов подход. В търсенето на по-добра аеродинамика ни принуждава да експериментираме с клирънса (пътния просвет) и с някои от формите на автомобила", обяснява Вагенер.


Mercedes-Benz EQE


Според главния дизайнер на Daimler, бъдещата гама от електромобили на Mercedes ще се състои от кросоувъри и от нов клас модели, които ще представляват симбиоза между седан, хечбек и купе. А основното предизвикателство пред дизайнерите на концерна е да да направят така, че автомобилите да не си приличат един с друг.

Заедно с Вагенер пред журналистите в Мюнхен застана и директорът по операциите в Mercedes-Benz - Маркус Шефер, който разкри, че преходът към електромобили може да означава край и на още един клас - този на комбита. Според него, сегашните такива модели на марката ще претърпят сериозни промени и в крайна сметка може дори да изчезнат.


Mercedes-Benz


"Пазарът на комбитата се свива непрекъснато, а производителите харчат милиарди за разработката на нови електрически модели. В този момент инвестицията в електрически комбита е разхищаване на средства, а това никой не може да си позволи", обясни Шефер.

Топ-мениджърът допълни, че същото важи и за кабриолетите, тъй като те също заемат прекалено малък дял от пазара. Освен това, създаването на такива модели на ток е доста трудно, тъй като поставянето на батерия на пода го прави прекалено дебел и нарушава изящните пропорции на кабриолета.

Снимки: Mercedes-Benz

0 от 500
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    На теб и българският ти е непонятен , не само китайския
  • #6
    1 rate up comment 2 rate down comment
    IM-A-мен_DrtУАЙТBoY ( преди 2 години )
    Колкото повече експериментират тия, толкова по-грозновати и отблъскващи истинското естетическо чувство на хармония, красота и визия стават тия нови барачки пускани массово от Менца-Бенца като шлаката от вулкана и квото и да ми твърди и "доказва" тоз "специалист" г-н ГОРД.ВаГИНАр, толкова по-ясно се вижда, че дизайнът му е чужд и бая непонятен, както на мен китайският език. Тия - тотални грозотии винаги ще намерят н/н да оправдаят нуждата от съществуването си и да мърсуват из околната среда...
  • #5
    0 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Ne mi puka i gram za groznite sedani i kombita,no vij ako kabrioletite iz4eznat tova shte e meko kazano otvratitelno
  • #4
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Вин ( преди 2 години )
    " нов клас модели, които ще представляват симбиоза между седан, хечбек и купе" - Това вече се предлага, новия Ситроен с5 и с4 са такива!
  • #3
    15 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Ясно: чакаме едни и същи форми на каросерията при всички производители и техните модели - разпльокани настъпени жаби с нисък просвет, без видимост отвътре, нисък таван за седящите отзад и нула място за багаж. Защото - ри'иш ли - им било скъпо. Ами аз пък няма да ви купувам: да давам 80-100К за нещо непрактично не е моят филм... :-(
  • #2
    9 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Теслите щото са жипчета. Просто явно спада интересът към седани. Другото е, че ще се ползват по-смотани (респективно по-големи и обемни) батерии, за да не зависят от Китай.
  • #1
    7 rate up comment 18 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Какво може да обясни един т ъп германец с име на женски по лов орган при положение че немците няма да имат думата в автомобилостроенето в бъдеще време една умираща държавица по всички показатели.