Предложението на Европейската комисия, която предстои да бъде гласувана от 27-те членки на ЕС, предвижда от 2035 година да се забрани продажбата на автомобили с двигатели с вътрешно горене. Дотогава има още доста време, но водещите производители вече започват да съкращават броя на бензиновите и дизелови мотори, които предлагат.
Причината е, че през 2025 година трябва да влязат в сила по-строги емисии за СО2, който ще поставят в опасност най-вече малките автомобили, задвижвани с двигатели с вътрешно горене. При тях печалбата за производителите е минимална и те нямат сметка да ги оборудват с електрифицирани задвижващи системи, тъй като това ще покачи допълнително цената им.
Същото важи и за високопроизводителните машини с много мощни мотори, което накара Mercedes да започне да подготвя съкращаване на голяма част от двигателите, които предлага. Пред Autocar оперативният директор на компанията Маркус Шефе обяви, че при преминаването към Евро 7 Mercedes ще намали с 50% вариантите на моторите, които предлага.
Трансформацията вече стартира. Следващото поколение на Mercedes-AMG 63 остава без V8 мотор, като ще получи електрифицирана версия на 4-цилиндровия двигател от AMG A45. Очаква се, че подобно нещо ще се случи и с други модели на марката в близките няколко години.
Съответно, това ще доведе и до доста разходи за производителите. Според предложенията, направени от Консорциума на Европейската комисия за ултра-ниски емисии на превозни средства, автомобилите могат да бъдат оборудвани с многостепенен „суперкатализатор“, който е доста скъп.
Освен това, автомобилите, съвместими с Евро 7, трябва да разполагат с диагностична система, вградена в компютъра, която да анализира двигателя по всяко време и да се увери, че той отговаря на емисиите дори след пробег от 241 400 км.
Снимка: Mercedes-Benz