IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mercedes намалява наполовина двигателите заради Eвро 7

Трансформацията започва с новото поколение на AMG C63

Предложението на Европейската комисия, която предстои да бъде гласувана от 27-те членки на ЕС, предвижда от 2035 година да се забрани продажбата на автомобили с двигатели с вътрешно горене. Дотогава има още доста време, но водещите производители вече започват да съкращават броя на бензиновите и дизелови мотори, които предлагат.


Mercedes V12


Причината е, че през 2025 година трябва да влязат в сила по-строги емисии за СО2, който ще поставят в опасност най-вече малките автомобили, задвижвани с двигатели с вътрешно горене. При тях печалбата за производителите е минимална и те нямат сметка да ги оборудват с електрифицирани задвижващи системи, тъй като това ще покачи допълнително цената им.

Същото важи и за високопроизводителните машини с много мощни мотори, което накара Mercedes да започне да подготвя съкращаване на голяма част от двигателите, които предлага. Пред Autocar оперативният директор на компанията Маркус Шефе обяви, че при преминаването към Евро 7 Mercedes ще намали с 50% вариантите на моторите, които предлага.

Трансформацията вече стартира. Следващото поколение на Mercedes-AMG 63 остава без V8 мотор, като ще получи електрифицирана версия на 4-цилиндровия двигател от AMG A45. Очаква се, че подобно нещо ще се случи и с други модели на марката в близките няколко години.

Съответно, това ще доведе и до доста разходи за производителите. Според предложенията, направени от Консорциума на Европейската комисия за ултра-ниски емисии на превозни средства, автомобилите могат да бъдат оборудвани с многостепенен „суперкатализатор“, който е доста скъп.

Освен това, автомобилите, съвместими с Евро 7, трябва да разполагат с диагностична система, вградена в компютъра, която да анализира двигателя по всяко време и да се увери, че той отговаря на емисиите дори след пробег от 241 400 км.

Снимка: Mercedes-Benz

0 от 500
  • #7
    8 rate up comment 0 rate down comment
    QWERTY ( преди 2 години )
    Като гледам тенденциите, за покриване на Евро 10 колите ще бъдат тип Флинтстоун
  • #6
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Владо ( преди 2 години )
    Аз не съм климатолог, но е редно да се отбележат няколко неща.Човекът знае малко за климата, и то от скоро.Статистики за 2-5-10-20 години има.Но реално не знаем за порядък 200+ години.Не и в подробности, за да твърдим за каквито и да било рекорди и аномалии.Съвсем отделен е въптосът за човешкото въздействие.Ясно е че го има, но дали реагираме правилно?Дали ограничавайки ДВГ не си правим автогол?Дали не опазването на планетата, а парични печалби е целта?Та така-не всичко е еднозначно.Ум тря ...
  • #5
    12 rate up comment 3 rate down comment
    До 5 ( преди 2 години )
    Тоя па интелект. А миналото беше ли ти студено? Как безкритично приемате всичко, което ви сипят в инфо копанята...
  • #4
    3 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Незначителни теми? Беше ли ти жега това лято?
  • #3
    29 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    С това упорито задълбаване в незначителни теми ЕС дали ще доживее да види промените които инициира ?
  • #2
    14 rate up comment 1 rate down comment
    Sveto ( преди 2 години )
    Ще намалеят още моделите на повечето марки и ще стават по скъпи
  • #1
    29 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    ЕС може да си прави сметки, но като нищо ще излязат грешни, предвид събития в близкия изток и наличието на суровини там, които са нужни за батерии и електроника. Да не говорим, че в момента, подобни "закони" са, последното нещо, за което ЕС трябва мисли.. но там се видя, че не мислят..