Корейският производител Hyundai обяви амбициозен план за популяризиране на водорода като мощен и устойчив източник на енергия за автомобилната индустрия през следващите две десетилетия. Компанията си е поставила за цел, до 2030 година да постигне цена на производството на превозни средства с водородното задвижване, което да е съпоставима с тази на автомобилите, задвижвани от батерии.
По време на онлайн-събитието Hydrogen Wave корейците представиха и концептуалния модел Vision FK. Това е спортна кола с две врати, която се задвижва от водороден агрегат с мощност 690 к.с. Всъщност, това е сложна система, която комбинира преобразовател на енергията на горивни клетки със задно предаване. Пробегът на автомобила е над 600 км, като ускорението от 0 до 100 км/ч отнема под 4 секунди.
Hyundai показа и други интересни концепции, сред които е Trailer Drone - футуристична система за транспортиране на контейнери с водородно захранване, която може да работи напълно автономно. Машината разполага с модулна система за водородни резервоари, която позволява да се инсталират само толкова брой, колкото са необходими за всяко конкретно пътуване. Едно зареждане осигурява пробег от над 1000 км, което е сравнимо със съществуващите системи за транспортиране на контейнери.
Новата стратегия на Hyundai предвижда през 2028 година марката да разполага с водородни или електрическа версии на всички модели. Компанията ще разработи чисто нов лекотоварен модел, който ще бъде глобален и от него ще се произвеждан по няколкостотин хиляди единици годишно.
За да постигне своя амбициозен план, корейският производител работа над система от горивни клетки от ново поколение в варианти с мощност от 100 до 200 кВт. Тя ще бъде с до 50% по-евтина от сегашната технология на Hyundai FCEV, а също така 30% по-компактна и два пъти по-мощна.
Снимки: Hyundai