IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota Mirai постави световен рекорд по пробег на водород

Седанът измина повече от 1000 км без допълнитено зареждане

Водородният седан Toyota Mirai постави световен рекорд по пробег без допълнително зареждане, след като успя да измине над 1000 км на територията на Франция.


Toyota Mirai рекорд


Рекордът е записан на 26 май. Около 6 часа сутринта второто поколение на Mirai тръгва на път от водородната станция HysetCo, която е собственост на съвместна компания на Toyota и Air Liquide) и се намира южно от Париж. Седанът изминава 1003 км, което е със 116 км повече от резултата на водородни кросоувър Hyundai Nexo и с 353 км повече от показателите, съобщавани досега от Toyota.

По време на пътуването зад волана се сменят четирима души, като един от тях е Викториен Ерюсар, основател на компанията Energy Observer и капитан на едноименния катамаран, оборудван с компактен водороден модул от Mirai. На борда на експериментална яхта има два вятърни генератора, 130 квадратни метра слънчеви панели, два електромотора, система за пречистване и балони с 62 кг водород.

Както и катамаранът, така и използваният за постигане на рекорда Mirai е зареден с така наречения "зелен водород". Енергията за него се получава от възобновяеми източници, което означава пълно отсъствие на вредни емисии. Средният разход по маршрута на седана е бил 0,55 кг водород на 100 км, а шофьорите твърдят, че са заложили на икономичен начин на движение с плавни ускорения и спирания.

Снимка: Toyota

0 от 500
  • #10
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Читател ( преди 2 години )
    Мисля, че разглеждате въпроса от грешен ъгъл-възможности на автомобила. По-важен изглежда въпросът за инфраструктурата която поддържа тази транспорна система. От гледна точка на електроенергийнаъа система, макар и доста разхищаващ енергия, водородът е доста по добър, като изглаждащ товаровият график. Автомобилите на бат. напротив ще направи ел система доста трудно управляема и ще доведе до по-високи цени на тока.
  • #9
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Мишо ( преди 2 години )
    Когато някой пише, че не Може или няма как или невъзможно моля да се има в предвид:! ! ! До сега никой не е успял да го постигне!!!!Иначе всички знаем че хората не летят, и при минус 25 градуса не може да съществува живот.
  • #8
    13 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Бегай с тоя дизел и пасат. Тая технология е мъртва вече.
  • #7
    2 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Докато има балами като #4, ще има и лукави компании като Тойотка, които им продават безсмислени, нискоекологични и прескъпи продукти.
  • #6
    3 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Вярно е без аналог по техническа изостаналост и извратения.
  • #5
    10 rate up comment 6 rate down comment
    комитата ( преди 2 години )
    Джапан е без аналог в света
  • #4
    13 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    До 4 - все едно да кажеш че като сложиш слънчев колектор на ел. кола на тавана, ще може да караш без да зареждаш. Много повече енергия отива за разделяне на водата на водород, отколкото да захраних директно ел. двигател. Няма как малък колектор на тавана да стане това което си мислиш.
  • #3
    4 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Ще дойде време от слънчевия колектор на тавана на колата да се захранва електролизния процес на генериране на водород от резервоар с вода. Така докато човек изкара една 8ч смяна на работа ще се е генерирал нужния му водород да се прибере вкъщи. Лесно и безплатно.
  • #2
    6 rate up comment 17 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    По-важният рекорд е, че е изминала 1000 км., без да се взриви!
  • #1
    21 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Както и да са шофирали всяка година расте пробегът на електричките и на колите на водород. Когато достигнат чисти 1000км без разни трикове ДВГ отиват при парния локомотив. Чао на консумативите, чао на петролното лоби.