IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Американци ще произвеждат евтин водород с компактни атомни реактори

Компанията NuScale обещава високоефективна електролиза с установките

Компанията NuScale, която е създадена през 2007 година с подкрепата на правителството на САЩ и властите в щата Орегон, представи нов проект за компактен атомен реактор, предназначен за производство на водород чрез електролиза.


горивни клетки


Водородът може да се използва за задвижване на електрически превозни средства. Той се зарежда в резервоари под високо налягане и оттам отива в горивни клетки, където се генерира електричество по време на процеса, противоположен на електролизата. В резултат на това можете да се създаде електрическа кола, която не изисква дълго зареждане и за която няма екологични проблеми при производството и изхвърлянето на батериите.

Досега, обаче, проблемът с производството на водород остава сериозен. Около 95% от този елемент сега се извлича от природен газ, което го прави не много по-екологичен от другите изкопаеми горива. Алтернатива са инсталациите за производство на водород чрез електролиза от вода, използваща чисто електричество от слънчеви панели или вятърни турбини. Този метод обаче е скъп, а самите заводи за подобен процес са твърде масивни.


горивни клетки


Новите модулни реактори на NuScale са по същество компактни атомни електроцентрали. По време на часове с ниска консумация на електроенергия, те могат да започнат процеса на електролиза на водна пара, нагрята до 850 градуса по Целзий, като я разлагат на водород и кислород. Този метод позволява да се получат до 50 тона водород на ден от един реактор.

Компанията не казва защо техните компактни реактори са по-добри от традиционните големи атомни електроцентрали, където на теория също може да се произвежда и водород. Логично е обаче да се приеме, че създаването на много компактни станции вместо няколко големи ще избегне много проблеми със съхранението и транспортирането на водорода, синтезирайки го в непосредствена близост до потребителите.

Последното съобщение на компанията не казва нищо за момента на стартиране на производството на серийни ядрени реактори от нов тип. По-рано обаче се предполагаше, че първите индустриални реактори от NuScale ще се появят до края на 2020 година.

0 от 500
  • #8
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    #12 те и първите електрички бяха по толкова, че и по-скъпи. Да не би да казваш, че понеже Мирай е скъп трябва да оставим тази технология и да я забравим??
  • #7
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    до10 Заинтригува ме и намерих теста на AMS, че и сравнение с последния Nexo - некоректно обаче, щото гледат стария Мирай (ползвах служебен :-) ) Там и при нас разхода беше 1,1-1,3 според къде и как. Но та става 11,4ц./км, което е с 50-55% по-скъпо. Просто преводачът е превел двойно, хаха. Служебно карах и ix35 на Хюндай, изненада ме със същия разход като на стария Мирай, а е по-тежък и сув, което се съотнася с дизелов разход около 9,5л/100. В Германия водородът е фиксиран на 9,5Е/кг от години.
  • #6
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    лошо няма , нека има разнообразие
  • #5
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    до5 Да, малко са вод. станции, както и колите. В Германия има +/- 100 станции и към 1000 коли.Разходът за гориво обаче е сходен. Напр. дизел при 6,5л/100 и 1,13Е/л е 7,35цента/км. Водород: 0,85кг/100 (реално за новия мирай) и 9,5Е/кг е 8,08цента/км. От есента дават 9000Е субсидия при покупка и дори луксозната версия на Мирая излиза 57900Е. Явно законите ще затруднят вторичната продажба на дизелов автомобил след 200х.км. и ето ти изравняване (срвн. с Ауди А6, напр.) до 0,37ц/км за 200х.км. цикъл.
  • #4
    1 rate up comment 3 rate down comment
    TSLA ( преди 4 години )
    До #6 Именно. Чрез "бобина на Тесла". В "Нощта на учените" докато, Слави пееше на стадиона, подготвяха демо с една такава зад Ал.Невски, обаче валеше порой. Питам момчетата пичове ще палиме ли бобината? Викат не, щото тука ще стане Готъм Сити... Идеята на бобината е да извлича ток от атмосферата: при разлика между температурата на Земята и Космоса около 300 градуса, атмосферата ни представлява гигантски акумулатор на енергия.
  • #3
    7 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Той Никола Тесла е намерил начин как да се движат колите на енергия взета от етера, но нали трябва да сме зависими и "те" да си правят парички продавайки ни ископаеми горива и произведен ток
  • #2
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    изглежда не зле... водорода не е съвсем лоша опция и не виждам защо да не се развива като комплементарна на стандартните елекромобили, или дори като алтернатива, акот се стигне до ефективно производство и съхранение на водород.
  • #1
    12 rate up comment 9 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 4 години )
    По-добре водород отколкото батерии - в пъти по-добре и екологично!