fallback

Италия поиска милост за суперколите

Водят се преговори за защита на Ferrari, Lamborghini и Pagani от забраната на двигателя с вътрешно горене

Новите автомобили, задвижвани от бензинови и дизелови двигатели, би трябвало да оцелеят на пазара в Европа до 2035 година. Това е предложението на Европейската комисия, което все още не е одобрено и съответно не е прието от страните-членки на ЕС.

Някои от тези държави, сред които със сигурност е Италия, са започнали преговори с Европейската комисия, като целта е забраната да не засегне производителите на суперколи. Това призна италианският министър на екологията Роберто Чинголани в интервю за Bloomberg TV.

Чинголани, който е бивш неизпълнителен член на борда на директорите на Ferrari, заяви, че преговорите вече са в ход, като се обсъжда това, как забраната на двигателите с вътрешно горене ще се прилага спрямо производителите на суперколи. Годишно те правят много по-малко автомобили от масовите производители. За Италия това засяга основно Ferrari, Lamborghini и Pagani.

„Тези коли се нуждаят от много специални технологии и имат нужда от специални батерии за прехода към електрификация. Важна стъпка е, че Италия получава автономия за производството на високопроизводителни батерии и затова сега стартираме програма изграждане на гигафабрики в страната", обясни Чинголани.

Искането за снизхождения идва от факта, че тези нишови производители на автомобили имат ограничена икономика за разлика от компаниите, предлагащи масови модели. Преобразуването на производствени предприятия и разработването на батерии е предизвикателство, с което големите компании тепърва се сблъскват и няма как да избегнат.

Всъщност, още през август Ferrari обяви, че няма проблем с предложената забрана за двигатели с вътрешно горене. Компанията дори нае Бенедето Виня, ветеран от технологичната индустрия, за свой нов главен изпълнителен директор, като именно той ще трябва да поведе марката към електрификация. А първият модел на ток на производителя от Маранело трябва да бъде готов през 2025 година.

Снимка: Ferrari

fallback
  • #8
    анонимен ( преди 3 години )
    Ламборгини наистина е соственост на немска марка, но тази марка не пречи на Ламборгини, италианците сами си правят дизайна, двигателите и всички останали инженерни решения. Немците просто вземат дял от печалбата, естествено сподерят си и технологии, но само във взаимополза, но всички данъци се плащат на държавата Итария, заплати, осигуровки всичко се плаща на и за итарианските работници в Ламборгини. Те са и ще си останат италианско предприятие. Ако си акционер в Тесла става ли българска марка?
  • #7
    анонимен ( преди 3 години )
    Редно е на тея производители да им разрешат да си ползват ДВГ. Тези коли се карат толкова рядко и са толкова ограничен брой по пътищата, че приносът към емисиите им е нулев. Абсурдни са тея регулации. Особено като се има предвид, че наземният транспорт с фосилни горива допринася до 15-16% към глобалните емисии.
  • #6
    До 2 ( преди 3 години )
    Муахахаха! Римак купили Бугати, ти виждаш ли се какви ги пишеш бре! Бугати и Римак създадоха съвместно друшество в Харватска! Бугати както и Порше имат дялове в Римак! И Бугати както и Порше са собственост на VW Group .... Понякога се втреявам какви плитки мозъци се мислят за разбирачи!
  • #5
    До Жоре ( преди 3 години )
    Не е редно нещо което се ползва масово от човечеството над 100 години да се забранява! ДВГ то не са наркотици или оръжие. Каруците и каретите някой да ги е забранявал? Нещо което е достатъчно добро само ще се наложи! И както днес хората ползват коне и карети като нещо екзотично, какво пречи да има коли с ДВГ за който иска да ги има? Този псевдо еко фашизъм взе да идва в повече! И то при условие, че е доказано, че колите не са най-големия проблем за замърсяването на въздуха
  • #4
    Жоре ( преди 3 години )
    Не е редно, макар и супер коло...Като ще се спира ДВГ, да се спира!Не ми е ясно само какво се случва с тежката стоителна и транспортна техника по въздух, вода и суша?!На газ ли ще минават... пак е горене.По света не на всякъде желзопътната мрежа е електрифицирана.А ДВГ агрегатите за добиване на ел. енергия, сгъстен въздух и т.н.Има подвижни инсталации, които гълтат тоноев нафта за мото час...Какво?! За едни ще може, за други не?! Има много да се мисли.Супер колите са ни последна ...
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    Е кое и е италианското шефа ли който е немец кое или може би печалбата отиваща по немскте банки и сметки същото е и с Бугати
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    Абе ти си много ***! Марката си е италианска, а е собственост на немци!Бугати която Римак купи, според теб хърватска ли е вече, като производството си е във Франция и е регистрирана там?
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    Ламборгхини от 20 години е немска марка а не италианска.
fallback
Последни