fallback

Италия поиска милост за суперколите

Водят се преговори за защита на Ferrari, Lamborghini и Pagani от забраната на двигателя с вътрешно горене

Новите автомобили, задвижвани от бензинови и дизелови двигатели, би трябвало да оцелеят на пазара в Европа до 2035 година. Това е предложението на Европейската комисия, което все още не е одобрено и съответно не е прието от страните-членки на ЕС.

Някои от тези държави, сред които със сигурност е Италия, са започнали преговори с Европейската комисия, като целта е забраната да не засегне производителите на суперколи. Това призна италианският министър на екологията Роберто Чинголани в интервю за Bloomberg TV.

Чинголани, който е бивш неизпълнителен член на борда на директорите на Ferrari, заяви, че преговорите вече са в ход, като се обсъжда това, как забраната на двигателите с вътрешно горене ще се прилага спрямо производителите на суперколи. Годишно те правят много по-малко автомобили от масовите производители. За Италия това засяга основно Ferrari, Lamborghini и Pagani.

„Тези коли се нуждаят от много специални технологии и имат нужда от специални батерии за прехода към електрификация. Важна стъпка е, че Италия получава автономия за производството на високопроизводителни батерии и затова сега стартираме програма изграждане на гигафабрики в страната", обясни Чинголани.

Искането за снизхождения идва от факта, че тези нишови производители на автомобили имат ограничена икономика за разлика от компаниите, предлагащи масови модели. Преобразуването на производствени предприятия и разработването на батерии е предизвикателство, с което големите компании тепърва се сблъскват и няма как да избегнат.

Всъщност, още през август Ferrari обяви, че няма проблем с предложената забрана за двигатели с вътрешно горене. Компанията дори нае Бенедето Виня, ветеран от технологичната индустрия, за свой нов главен изпълнителен директор, като именно той ще трябва да поведе марката към електрификация. А първият модел на ток на производителя от Маранело трябва да бъде готов през 2025 година.

Снимка: Ferrari

fallback
  • #18
    Велосипедист ( преди 3 години )
    Самото съществуване на тези суперколи е една илюстрация колко безумно се изразходват производителните сили и ресурси за производство на луксозни стоки. Но, за да се използват ресурсите и работниците за по-полезни неща, не трябва да има търсене на супер луксозни стоки, т.е. не трябва да съществуват милионери и милиардери. Докато робите позволяват на тези принцове на Капитала да ги ограбват постоянно, дотогава последните ще ги *** по 8 часа на ден. "Вие ще гребете, а Торанага ще кара водни ски".
  • #17
    ДВГ ( преди 3 години )
    Всъщност, електрическите коли биват масово пропагандирани като уж по-екологични, икономични и неразвалящи се, но това е пълна лъжа! Производството и последващата преработка на вече похабените батерии отнема в пъти повече енергия и суровини, отколкото при ДВГ. Управляващата електроника на електрическите коли е скъпа, сложна и лесно се разваля! Отделни клетки от електрическите батерии сдават багажа преждевременно и изискват скъпа процедура по подмяната им с нови.
  • #16
    ДВГ ( преди 3 години )
    Тази тема е засегната косвено и във филма "Разрушителят" ("Demolition man") със Силвестър Сталоун и Уесли Снайпс. Там имаше кола с ДВГ, която героят на Слай неслучайно предпочете пред електричката, която в един момент просто не му предоставяше това, което той желаеше. Някои ще кажат, че това е само на филм, но всъщност като се замислите, колите с ДВГ имат своите предимства и бързината на зареждането не е най-голямото от тях.
  • #15
    Гошко ( преди 3 години )
    Електроде**, неразбиращи от икономика и политика, по-добре не си бутайте простия нос там където не разбирате!Нефт има колкото щеш, а още колко находища не са открити?Ами изхвърлянето на отпадъци където искаш и замърсяването на океана? Колко милиарда маски с аизхвърлвни САМО знаедин месец? Ами за година? Прости сте и не разбирате, ама давате "компетентно" ...
  • #14
    22 ( преди 3 години )
    А тия замислят ли се с како горио се произвежда тоо ток и колко повече скапват планетата и природата самите батерии производството им и после да бъдат изхвърляни някъде след като бъдат вече неизползваеми , да сега някой ще каже те ще ги рециклират а колко и какво коства това на планетата за да се рециклира даден продукт някой замисля ли се , хаха... двигателя с вътрешно горене ще бъде забравен чак когато добивът на горива бъде невъзможен на планетата а до тогава ще измислят нещо друго
  • #13
    Стамат ( преди 3 години )
    За мъката на всички брадати *** с тротинетки,двигателите няма да изчезнат в близките няколко поколения.Ще се мине на малки автомобили,изцяло на метан и пропан бутан.
  • #12
    Един там ( преди 3 години )
    Всичко е ясно с електричките, като остава един въпрос.От къде толкова ток.?
  • #11
    анонимен ( преди 3 години )
    ДВГ ще се ползват докато има фосилни горива тоест краят им е близо с или без електрички.Тва гориво не идва от нищото
  • #10
    СМОГ ( преди 3 години )
    ГРАДСКИЯТ СМОГ в световен машаб причинява повече смърт от всички войни в момента. Това е грешка, която в момента се поправя от мисловно неувредени хора.
  • #9
    край ( преди 3 години )
    Мене ако питате милостта трябва да е за малки ДВГ коли, които да се поддържат изрядно с малки двигатели и катализатори и много филтри.Това могат да са колите на средната класа в един период от време. За 5000 кубикови динозаври никаква милост - отиват на бунището на историята. *** много вървяли *** много яко бръмчали. Това не са коли за предвижване а за чешене на егото на собствениците им.
fallback
Последни