Новите автомобили, задвижвани от бензинови и дизелови двигатели, би трябвало да оцелеят на пазара в Европа до 2035 година. Това е предложението на Европейската комисия, което все още не е одобрено и съответно не е прието от страните-членки на ЕС.
Някои от тези държави, сред които със сигурност е Италия, са започнали преговори с Европейската комисия, като целта е забраната да не засегне производителите на суперколи. Това призна италианският министър на екологията Роберто Чинголани в интервю за Bloomberg TV.
Чинголани, който е бивш неизпълнителен член на борда на директорите на Ferrari, заяви, че преговорите вече са в ход, като се обсъжда това, как забраната на двигателите с вътрешно горене ще се прилага спрямо производителите на суперколи. Годишно те правят много по-малко автомобили от масовите производители. За Италия това засяга основно Ferrari, Lamborghini и Pagani.
„Тези коли се нуждаят от много специални технологии и имат нужда от специални батерии за прехода към електрификация. Важна стъпка е, че Италия получава автономия за производството на високопроизводителни батерии и затова сега стартираме програма изграждане на гигафабрики в страната", обясни Чинголани.
Искането за снизхождения идва от факта, че тези нишови производители на автомобили имат ограничена икономика за разлика от компаниите, предлагащи масови модели. Преобразуването на производствени предприятия и разработването на батерии е предизвикателство, с което големите компании тепърва се сблъскват и няма как да избегнат.
Всъщност, още през август Ferrari обяви, че няма проблем с предложената забрана за двигатели с вътрешно горене. Компанията дори нае Бенедето Виня, ветеран от технологичната индустрия, за свой нов главен изпълнителен директор, като именно той ще трябва да поведе марката към електрификация. А първият модел на ток на производителя от Маранело трябва да бъде готов през 2025 година.
Снимка: Ferrari