Преди 3,5 години, по време на премиерата на новото поколение на Mercedes-Benz G-Class тогавашният шеф на Daimler - Дитер Цетще, обеща на големия привърженик на електромобилите Арнолд Шварценегер, че култовият всъдеход ще получи версия само на ток. И сега компанията от Щутгарт е готова да изпълни обещанието си.
В навечерието на автосалона в Мюнхен германският производител представи Concept EQG - прототип, чийто сериен вариант ще видим през 2024 година. За разлика от седаните EQS и EQE, които са разработени от нулата като електромобили, EQG е версия на актуалния "Гелендваген". Тя е на рамна конструкция, като има независимо предно окачване и цял заден мост. Вместо двигател с вътрешно горене са поставени 4 електромотора, които са разположени край всяка колела и това е наложило промяна на конструкцията на трансмисията.
Засега от Mercedes не разкриват никакви технически характеристики на всъдехода, като се посочва единствено, че той няма да отстъпва на стандартната G-Class като всъдеходни способности и дори ще я превъзхожда. А преди излизането си на пазара ще мине същата програма от тестове в Грац, каквато и всъдехода с двигатели с вътрешно горене.
Още снимки на електрическата G-Class - вижте в галерията:
Почти сигурно е, че показаният на концептуалния модел дизайн ще се запази и серийната версия. В Mercedes са са постарали да запазят познатия външен вид на модела, но има елементи - като имитацията на решетка на радиатора, който е в стила на електромобилите на марката. Специално за всъдехода са направени и уникални 22-цолови джанти.
Снимки: Mercedes-Benz