fallback

Искат ограничение 30 км/ч и в България: 8 въпроса от Automedia

Има множество по-разумни начини да намалим катастрофите от идеята за общоевропейски забрани

Депутати от комисията по транспорт в Европейския парламент са съставили по собствена инициатива доклад, с който предлагат въвеждането на максимална скорост от 30 км/ч във всички жилищни зони на територията на общността. Идеята е всички държави членки, включително и България, да бъдат задължени да въведат такова ограничение, обясни пред БНР Петър Витанов, евродепутат от БСП и член на споменатата комисия по транспорта.       Напук на старите вицове в България има немалко способни и съвестни пътни полицаи. Срещали сме ги и го знаем със сигурност. Но те се нуждаят от подкрепа отгоре, за да си вършат работата, вместо да го правят, вървейки срещу системата

От няколко дни подобно ограничение е в сила за по-голямата част от френската столица Париж - мярка, която предизвика масови протести във Франция.

Според Витанов "30% от фаталните случаи стават заради несъобразена висока скорост". Въвеждането на лимит от 30 км/ч в градовете и селата е "една разумна скорост" и на местата, където вече е в действие, е довела до драстично намаляване на злополуките, твърди евродепутатът.

Другата мярка, която ще предложат инициаторите от транспортната комисия, е да се принудят всички членки на ЕС да въведат "нулева толерантност" към употребата на алкохол зад волана, която по думите на Витанов е причина за други 25% от злополуките.         Поредният хитрец елиминира задръстването на "Витиня" през аварийната лента - нарушение, което носи вече 1000 лева глоба. Но колко са глобените? Повишаването на наказанията няма никакъв смисъл, ако все така никой не се опитва да ги прилага       Евродепутатът не пропусна да подчертае, че смъртните случаи на пътя в България и Румъния са "в пъти повече" в сравнение с останалите страни в Европа и затова за тях е особено важно да приемат подобни мерки. Освен това българските власти би трябвало да се стремят да намалят корупцията в контрола върху автомобилния транспорт, и да подобрят пътната инфраструктура, обясни Петър Витанов.

Идеите за подобни промени предизвикаха възторжената подкрепа на няколко неправителствени организации, жадуващи европейско финансиране. Но също така предизвика и доста критики. Към тях ще позволим да добавим и няколко наши бележки.         30 км/ч в градовете - 8 въпроса от Automedia (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #15
    анонимен ( преди 3 години )
    хаха, ми протестирайте де
  • #14
    Армеец ( преди 3 години )
    Уважаеми Господа ! Щастлив съм, когато наши Депутати попаднат у Европата, в качеството си на Евродепутати, и започнат да вкарват Ноу Хау, за НАС Простолюдието, визирам ограничението в населено място с 30 км. Окей драги ми деПУТЬОВЦИ ! Но защо ли си мисля, че паралелно с това ви Предложение, трябваше да добавите още 3. Да се увеличи Минималната Пенсия на Българите, като тази у Европата на 1500 лв. а вашата Депутатска , да я намалите на 205 Евро. А и улиците да са като у Европа !!!
  • #13
    Гошо ( преди 3 години )
    Мисля, че е време 99% от настоящите Бг и евро депутати да бъдат изгонени с шутове!
  • #12
    анонимен ( преди 3 години )
    80% от улиците са тесни и с дупки, пак сте тръгнали слепите да философствате, а на магистралата и 200 ще ви е малко
  • #11
    анонимен ( преди 3 години )
    Видяла жабата, че подковават коня и тя дигнала крак. За тесни улици, покрай училища, дет. градини, малките улици в кварталите - приемливо, Оттам нататък е тъпанарщина. Аз още не мога да си обясня, как на Цариградско има 80, но мине ли се разклона Дружба-2, се почва 50-60 до караулката. Пешеходанта пред Пежо .. е няма такава глупост, да направят наделз...
  • #10
    анонимен ( преди 3 години )
    много сте зле, ама що се не напъвате
  • #9
    Тинтири-минтири ( преди 3 години )
    Striker: Тази простотия я втведоха в париж и важи за целия град, предполагам тук става дума за същото и има доста загъби в превода, а вероятно и Депутатчето не е в час
  • #8
    анонимен ( преди 3 години )
    ...без оглед на спецификите на пътищата...доброо допълнение.Какви пътища иамме ние...никакви.В Испания например второстепенните пътиша са с класа над нащите магистрали.Да не говорим за локалните...Беднотията липса на качествени пътища и липса на адекватни наказания са предпоставки за проишествията..
  • #7
    Обективно ( преди 3 години )
    Това е някаква супер тъпотия, при нас проблема не е скоростта, а контролът т.е, съблюдаването за спазването на закона! На всякъде с 20-100 лева се "оправяш". Докато това не спре, няма да се нормализират нещата при нас.
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    И на магистралата 110, то скоро всички с електрички ще ни се наложа там с 90 понеже иначе ще трябва да бутаме, хахаха.
fallback
Последни