fallback

Искат ограничение 30 км/ч и в България: 8 въпроса от Automedia

Има множество по-разумни начини да намалим катастрофите от идеята за общоевропейски забрани

Депутати от комисията по транспорт в Европейския парламент са съставили по собствена инициатива доклад, с който предлагат въвеждането на максимална скорост от 30 км/ч във всички жилищни зони на територията на общността. Идеята е всички държави членки, включително и България, да бъдат задължени да въведат такова ограничение, обясни пред БНР Петър Витанов, евродепутат от БСП и член на споменатата комисия по транспорта.       Напук на старите вицове в България има немалко способни и съвестни пътни полицаи. Срещали сме ги и го знаем със сигурност. Но те се нуждаят от подкрепа отгоре, за да си вършат работата, вместо да го правят, вървейки срещу системата

От няколко дни подобно ограничение е в сила за по-голямата част от френската столица Париж - мярка, която предизвика масови протести във Франция.

Според Витанов "30% от фаталните случаи стават заради несъобразена висока скорост". Въвеждането на лимит от 30 км/ч в градовете и селата е "една разумна скорост" и на местата, където вече е в действие, е довела до драстично намаляване на злополуките, твърди евродепутатът.

Другата мярка, която ще предложат инициаторите от транспортната комисия, е да се принудят всички членки на ЕС да въведат "нулева толерантност" към употребата на алкохол зад волана, която по думите на Витанов е причина за други 25% от злополуките.         Поредният хитрец елиминира задръстването на "Витиня" през аварийната лента - нарушение, което носи вече 1000 лева глоба. Но колко са глобените? Повишаването на наказанията няма никакъв смисъл, ако все така никой не се опитва да ги прилага       Евродепутатът не пропусна да подчертае, че смъртните случаи на пътя в България и Румъния са "в пъти повече" в сравнение с останалите страни в Европа и затова за тях е особено важно да приемат подобни мерки. Освен това българските власти би трябвало да се стремят да намалят корупцията в контрола върху автомобилния транспорт, и да подобрят пътната инфраструктура, обясни Петър Витанов.

Идеите за подобни промени предизвикаха възторжената подкрепа на няколко неправителствени организации, жадуващи европейско финансиране. Но също така предизвика и доста критики. Към тях ще позволим да добавим и няколко наши бележки.         30 км/ч в градовете - 8 въпроса от Automedia (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #25
    Някой си там ( преди 1 месец )
    Интересно, според логиката на "гениите" в Брюксел и поредния *** който и хабер си няма какво е да се пътува с автомобил, би следвало в Германия да няма жив човек. Прекомерно ниската скорост води до още по-големи задръстване, изнервяне на участниците в него и съответно в пъти по-конфликтни ситуации. Ама нали давай там да върви. Скоростта ли е проблема в същност или невниманието и неадекватните реакции на част от шофьорите и огромна доза от пешеходците?
  • #24
    До # 22 ( преди 1 година )
    Значи не трябва да се повишат доходите така че всеки да може да си купи автомобил а трябва да се забранят или отнемат и тези които хората имат, така ли? Знаеш ли кой е най-известният роман на Достоевски ? ,,*** от
  • #23
    анонимен ( преди 3 години )
    Най-обичам разни нео-левичари дето не са си купили и поддържали кола и веднъж в живота си да ми говорят за данъци :)
  • #22
    Да бе, толкова е тру ( преди 3 години )
    Проблема с стария автопарк има много по-различно решение. Крайно време е не всеки *** да може да си позволи кола. Има напълно работещ градски транспорт, който може да бъде разширен. Данъците на автомобили над 10 години трябва да се увеличат десетократно, а на 20 годишни - двайсетократно. Автоматично старите автомобили ще изчезнат от улиците, и който няма възможност - ще се вози на граския транспорт. Решения на много проблеми в едно.
  • #21
    анонимен ( преди 3 години )
    направо по един човек с флагче пред всяка кола, така и така ще се съобразяваме с неадекватниците :)
  • #20
    анонимен ( преди 3 години )
    ако те срещна, хич няма да намалеят жертвите до нула :D
  • #19
    анонимен ( преди 3 години )
    30км/ч е си е доста опасна скорост в градски условия. Най добре да намалят на 15км/ч за всички населени места, 30км/ч да стане на междуградските пътища а за магистралите 60км/ч. Това е идеално решение с което ще се решат едновременно много проблеми. Освен че ще намалеят жертвите почти до нула, хората ще слязат от колите и ще търсят алтернативни начини за придвижване. Сега има чудесни велосипеди и ел. тротинетки за лятото идеални са за младите. Има и малки ел. коли. едноместни и двуместни.
  • #18
    анонимен ( преди 3 години )
    В Бургас вече има доста улички в централната част с ограничение 30км/чДаже на самото платно е нарисуван знака за ограничение около 1.5м диаметър
  • #17
    Анонимен ( преди 3 години )
    ЕС - затвора на народите .
  • #16
    Армеец ( преди 3 години )
    Прибавям като десерт и новооткритият Аутобан или БСО ( бърза скоростна отсечка) Бургас - Поморие. Нали по такова трасе максималната скорост е 120 km. ДА ама НЕ . Тук тя е 70 km. като на всеки 150 m. има знак за това. Моля НЕУВАЖАЕМИТЕ, които сътвориха този ПАРАДОКС, да ни възстановят старото трасе. По него поне си карахме с 80. Или това НОУ ХАУ се въвежда за да могат Ченгетата да ни ТАРАШАТ както си требе.
fallback
Последни