IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Проблем: Skoda Enyaq се продавала по-добре от Volkswagen ID

Чехите печелят вътрешната конкуренция при електрическите модели според берлински аналитик

В германския концерн Volkswagen отдавна се тревожат, че дъщерната им марка Skoda може да бие по продажби компанията-майка. Но сега притесненията неочаквано се прехвърлят към сегмента на електромобилите, където Skoda Eniaq май ще се окаже по-търсена от Volkswagen ID.3 и ID.4.
 
  
Skoda Eniaq
Еniaq е забележимо по-евтин от германските си братовчеди, защото се прави в Млада Болеслав, а не в Цвикау
  
  
Трите модела са на една и съща платформа и с еднакви технологии, но се отличават като дизайн - Еniaq е доста по-традиционен, докато двата ID модела се стремят да се отличават от конвенционалните автомобили. Другата разлика е в цената - чешкият електромобил е с около 1600 евро по-евтин от ID.3 в Германия, и с над 3600 евро по-евтин от ID.4.

На ключовия пазар за електромобили - норвежкия - Eniaq е неизменно в Топ 3 след дебюта си през май, и изпреварва ID.4 по продажби. Норвегия се смята за най-показателния пазар за BEV модели не само заради рекордно високия им дял, но и защото там, за разлика от повечето страни в ЕС, няма директни субсидии за покупка на електрически коли.
 
 
Skoda Eniaq
   
   
Като цяло в Европа Eniaq е петият най-продаван електромобил през юни с 5870 бройки, по данни на германския аналитик Матиас Шмид. Пред него се нареждат Tesla Model 3, Renault Zoe, VW ID.3 и ID.4. Шмид обаче смята, че ако се извадят бройките от ID-моделите, регистрирани като служебни автомобили за служители на VW, както и колите в схемата за споделяне We Share, тогава чистите продажби на Eniaq са над тези и на двата електромобила на Volkswagen. Според него главната причина за това е цената.

Eniaq може да си позволи да бъде по-конкурентен, защото се прави не в Цвикау като двата ID модела, а в Млада Болеслав, при по-ниски производствени разходи.

0 от 500
  • #5
    11 rate up comment 14 rate down comment
    Дизайна и продажбите ( преди 2 години )
    Напълно споделям мнението 1 - и отвътре, и отвън всички последни модели на Шкода са просто отвратителни! Това обаче явно не протеснява купувачите, Шкода продължават да чупят собствените си рекорди по продажбим и не мислят да спират дотук!
  • #4
    13 rate up comment 10 rate down comment
    Рено ентусиаст ( преди 2 години )
    Опа ваги каква злоба струи от жалкото ти коментарче Хахаха типичен фен на фв какъв ***
  • #3
    8 rate up comment 25 rate down comment
    До 2 ( преди 2 години )
    Има и това е най-жалкия производител на най некачествените подобия на коли - Р(лай) но с най заблудените ентусиасти на пластмасова пичка на издръжка на френското правителство.
  • #2
    25 rate up comment 18 rate down comment
    Рено ентусиаст ( преди 2 години )
    То полвината продажби на ФВ са на служители няма по-жалка фирмичка от тия с по прсти фенове
  • #1
    14 rate up comment 15 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    дизайнът вътре е добър, което ме учуди приятно. На няколко пъти съм се опитвал да си купя Шкода, повлиян от рекламата, но като вляза вътре и дървеният интериор ме е отблъсквал. А напоследък и стилът на екстериора им е отврат с тези остри черти, от което малките им джипчета и коли изглеждат нелепо. Но този електромобил изглежда, че става.